johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 5 maj 2016

Sommar & sol

Av Johanna Östlund - 5 maj 2016 21:55

Vilken dag vi haft! Rena rama sommarvärmen, nästan i alla fall. Nåde den som klagar! För visst är det underbart? Jag njuter till fullo.


Vi har vart hemma och njutit av vädret hela dagen. Jag började med att dona inne. Plockade med tvätten. Körde några maskiner. Medans var barnen och Anders ute. Dom åkte med ved till Sågtäkten. Några vändor blev det. Så nu börjar det ta sig på ordningsfronten. Anders bar även en massa stenplattor. Vilken skillnad. Som sagt lite ordning på gården, tack!


Jag tror barnen har vart ute nästan hela dagen. En massa lek, vila och fika. Precis som det ska vara. Jag har passat på att få lite sol på nästippen. Kanske får man sig lite färg. Inte särskilt troligt dock. Vid två snåret blev det så varmt ute att barnen ville bada. Ett litet premiärdopp i en liten balja fick det bli. Glada och lyckliga barn!


Vi avslutade utevistelsen med en grillmiddag ute på altanen med ett glas vin. Så mysigt! Jag hoppas att det blir fler gånger. För jag menar sommaren har inte ens börjat riktigt än. Det allra sista som hände var att Ida både kissade och bajsade ner sig ute. Då fick mamman nog och stängde alla dörrar och fick även idag göra en stor sanering. Sanering av unge och gräsmatta. 


Efter en dusch blev det sängen för Ida. Hon somnade utan problem, en trött tjej. Elias och jag spelade yatzy, flera omgångar. Innan det även blev sängen för honom. Även han somnade utan problem på några minuter. Älskar sådana kvällar. Jag har duschat och gjort mig klar för natten. Alla sover så det är väl snart dags för mig med.


     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards