johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 3 maj 2016

Klippning, middag och tokiga barn

Av Johanna Östlund - 3 maj 2016 21:14

Onsdag och ännu en fantastiskt dag. Heja vädret! Om dom håller det dom lovar ser det ut att kunna bli fint hela veckan. Börjar vi äntligen känna av lite vår/sommar feelings? Jag bara älskart!


Ännu en dag som började före tuppen. Nu får ni skärpa till er barn! Alltså har dom en väckarklockan inställd i kroppen? Eller vad är det!? Det blev mys i soffan som alla andra mornar. 


Vid åtta snåret när jag äntligen börja vakna till kom Anders med en kopp kaffe. Underbart! Sen gjorde vi oss klara för dagen. Men barnen blev snabbt rastlös. Vad är då inte bättre än att gå ut i det fina vädret. Som sagt, det är bäst att passa på medans det är fint. Barnen lekte, Anders och jag satt i solen och drack påtår, grävde lite (där jag ska sätta en pallkrage med jordgubbsplantor och lite annat smått och gott) och vi åt lunch i solen.


Sen var det dags för oss alla att åka. Anders skulle på jobbet. Barnen skulle till sin mormor. Jag skulle få några timmar helt ensam. Barnen blev som alltid överrlycklig att få åka till mormor. Jag lämnade nöjda barn och for mot stan.


Kikade lite snabbt i affärer. Hittade bacis linne till mig (rensade igår och det var tomt på sådana) och Ida fick ett par leggins och en tröja. Så söta! Elias blev utan, men jag vågar inte längre köpa kläder åt honom. Han får vara med och bestämma. Får se om han vill köpa nått nytt till kalaset på lördag som han kan ha på sig. Träffade även på några kändisar, Saras (Elias andra "mamma") mamma, mormor och kusin. Sedan var det dags att klippa håret. Lite på topparna, uppklippt och en liten snelugg blev det. Rätt nöjd måste jag säga. Även fast jag har svårt för lugg. Det sista jag gjorde var att springa lite snabbt på systemet. Två flaskor rödvin. Kanske att det blir ett glas till helgen. Där träffade jag på en arbetskompis. Pratade ett tag och sedan for han med mig till iggesund. Vi var nämligen bjudan till grillska gråden på grillbuffé av våra chefer. Gudomlig mat och trevligt sällskap. 


Efter all shoppning och mat åkte jag och hämtade mina små underbaringar. Dom var tokigare än vanligt. Klockan hann bli rätt mycket innan vi for hemåt. Som tur var somnade barnen i bilen och somnade om rätt fort här hemma. Jag har plockat i ordning och nu ska jag nog ta en dusch och göra mig lite fräsch innan sängen väntar.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards