johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 18 april 2016

Vart är solen och värmen?

Av Johanna Östlund - 18 april 2016 20:48

Och så var det en ny vecka och med det nya möjligheter. Måndag och en ny arbetsvecka har dragit igång. Vi får hålla tummarna att det blir en bra vecka för oss alla.

Vad har vi gjort då? Vädret har vart det tråkigaste på evigheter. Ingen sol bara grått och trist. Vi har helt enkelt försökt roat oss med sånt vi tycker om.

I lördags åkte vi hem till mamma och pappa. Det bästa som finns om du frågar mig. Man kommer och får allt serverat. Barnen vill bara vara med mormor och morfar, nej man är inte direkt populär. Man kan göra det man vill och faktiskt kunna slappna av lite. Så härligt! Vi stannade länge, det var bara för Ida att lägga sig när vi kom hem. Jag tog mig ett bad med hårinpackning och ansiktsmask. Älskar min hårinpackning, håret blir verkligen mjuk och lätthanterligt. Faktiskt är det från yves. Ansiktsmask en var ny, från my beauty (tror jag), den som alla bloggare skriver om. Faktiskt var den riktigt bra. Tummen upp! Ett bra slut på Lördags kvällen alltså.

Söndagen kom och ännu tråkigare blev det. Regnet öste ner, okej kanske inte riktigt men nästan. Tråkigt och tröttsamt. Vi myste mest bara runt här hemma. Dock körde jag några maskiner med tvätt. Det var nog det enda vettiga. Från ingenstans blev vi åter bjudna på mat. Dags för veckobyte och innan vi for hem blev vi bjudna på grillmiddag. Ibland har man det bra och trevligt. När vi kom hem klippte jag Anders hår och även Elias ville klippa sig lite. Bada och sen fram med dammsugaren och jag torkade även golven när jag var i farten. Sen hopp i säng för hela familjen.

Idag var det jobb och dagis för oss alla. Jag var uppe först och hann åka innan dom andra klev upp. En dag på jobbet. Ingen vidare dag, mycket strul och inget ville funka. Är det inte maskin som strular öron det datorsystemen som gör att vi inte kan köra. Hoppas dom fått ordning på allt tills imorgon. Efter jobbet hämtade jag två glada barn som haft det bra på dagis. Eftermiddagen har rullat på. Byggt lite på lekstugan, middag, mys, lek, nybakt bröd till kvällsfika och nu är det natta för oss alla. En tidig morgon imorgon också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards