johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 april 2016

Renovering av lekstuga och arbetsplatsträff

Av Johanna Östlund - 14 april 2016 21:12

Här rullar dagarna på. Vi har redan kommit till torsdag. Ja så var det bara helgen kvar på min underbara ledigvecka. Varför ska en vecka gå så snabbt när man är ledig?


Här hemma har vi gjort lite av varje. Bland annat var Ida på dagis och fick då chansen att åka på teater. Åka buss, kolla på teater och sedan buss igen. Och om jag förstog pedagogerna rätt tyckte barnen att bussåkandet var roligast på hela deras tripp. Där ser man verkligen vad som betyder nått. Man behöver inte gör så mycket, utan det räcker att sätta sig på bussen till stan, köpa en glass (kanske) och sedan åka buss hem igen. Lyckliga barn!


Vi har pratat länge om att fixa barnens lekstuga. Som det har regnat in i och fasaden var inte heller i bästa skicka. Igår betämde Anders att han skulle börja på. Vi rev nästan hela. Taket, bron och loftet. Idag fortsatte han. Bort med allt och börja om. Vi har bestämt oss för att flytta den och gör den mindre. Nu är vi en bra bit på väg. Han fick hjälp av hans mamma, så dom kunde flytta den. Nu har vi skalet klart, förutom taket. Sedan på med panelen igen. Ska bli så roligt att fixa i ordning den. Så roligt att göra något för barnen. Som man vet att dom kommer använda.


Jag har vart borta hela dagen idag. Det var dags för arbetsplatsträff. Vi åkte till Sundsvall och södra berget. Vilken utsikt! Jag har aldrig varit där förut så det var roligt att se. Så vad hittade vi på då? Jo vi började med att fika för att sedan svara på några frågor. Sedan byggde vi med lego, en kollade och skulle förklara hur vi skulle bygga, och skulle bygga så högt det bara gick med spagetti med en marshmallows på toppen. Lunch och sitta ute i solen och njuta, ja då det inte kom kalla vindar då förståss. För att avsluta med bowling och fika innan vi for hem igen. En lättsam dag och lätt förtjänta pengar. 


Annars då? Livet rullar på och vi försöker ta oss framåt. Nej jag har alltså inget mer att berätta idag. Så nu säger jag godnatt och laddar inför morgondagen.


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards