johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 april 2016

Vill ni veta?

Av Johanna Östlund - 8 april 2016 20:55

Fredagen kom och helgen lika så. Men vad gör det? Jag ska spendera dessa dyrbara timmar på jobbet. Alltså längtar jag till måndag när denna helvetes vecka är över och jag går på ledigt. Ge mig!

Vi började fredagen med massa mys. Barnen lekte snällt uppe medans jag låg och sov. Anders kom och väckte mig vid sju när han skulle åka på jobbet. Godmorgon världen!

Kaffe! Kaffe! Kaffe! Trött mamma. Vi gjorde oss i ordning och for till ica för att köpa lite helg gott åt barnen. Dom fick lite pengar i påsk som dom köpte för. Roligt att beta själv. När vi kom hem stannade vi ute en stund. Jag planterade blommorna jag köpte igår. Nu blev det mycket bättre. Vårigt och härligt! Tänk vad lite blommor kan göra. Jag älskart!

När klockan började närma sig elva var det dags att lämna Ida på dagis. Elias ville hellre vara hemma och spela. Så han fick stanna hemma för första gången helt själv. Och nej det var inte mer än tio minuter, knappt det. Han var mycket stolt när jag kom hem. Han klarade det! Ida skuttade in på dagis som vanligt. Nöjd och belåten!

Jag han inte mer än hem och vända. Jo lite lunch fick vi i magen. Men sen begav vi oss. Först gick vi till polisen för att göra ett pass åt Elias. När vi var klara med det åkte vi till forsa för att hämta ett par överdragsbyxor. Men när det väl var dags att åka till jobb och dagis ville inte Elias. Tydligen är hans bästa kompis i Thailand. Men det gick bra att han stannade så det fick han väl göra då. Han skulle ändå bara vara där i två timmar. Lillgubben!

Mot jobbet för min del. Ett rent helvete om du frågar mig. Det värsta är att jag vet att morgon dagen kommer exakt likadan ut. Ge mig styrka! Jo men pröva vettja, om ni inte tror mig alltså. Spring upp och ner i eran trapp, den till övervåningen. Gör det med fem minuters mellanrum. Och detta ska ni göra i nio timmar. Då kommer ni få känna det jag känner just nu. Självklart mör i bena eftersom jag hade precis lika igår. Ont fram på smalbena, ont i ett knä och ont i båda stor tårna. Jag är i himmelen? Eller? Två timmar kvar och sen får jag äntligen åka hem. Heja heja!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards