johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 april 2016

Effektiv

Av Johanna Östlund - 2 april 2016 14:01

Helgen kom och lika så april månad. Va liksom? När tog mars slut? Det är bara att glädjas åt att våren är här på riktigt nu. 


Här hemma har vi det oförskämt bra. Man är inte van att inte vara omringad av barnen. Massa tjat om att göra si eller så. Det är rätt härligt för tillfället. Men visst saknar man dom. Glädjen imorgon kommer var underbar.


Så hur får vi dagarna att gå? Igår körde vi på soffmys. Vi gjorde pizza hemma. Den godaste hemmapizzan jag smakat. Dom vi brukar göra blir ofta vattning och tjock. Jag köpte ett annat färdigkit och dessutom fyllde vi pizzan med andra saker. Det blev kebabpizza med lök och tomat plus bea. Underbart god och den kommer vi nog göra flera gånger. Jag hann även måla det gröna sköna skrivbordet. Vitt vitt vitt!


Idag har jag gjort massor! När gjorde jag så här mycket senast? Började med att fixa klart bordet. Färgen hade torkat och nu var det bara dekorplasten kvar. Marmor var det och rätt snyggt blev det, om du frågar mig. Sen fortsatte jag med saker här och där. In med en massa saker i garaget. För att kunna få plats med det där lillabordet som stog i lekrummet. Det flyttade jag alltså in i vårt "kontor", där vi har datorerna, så även jag fick en liten hörna. Tomt och utan sittplats i lekrummet kånkade jag ner det blåa runda bordet vi hade uppe. Där barnen kan rita och pyssla. Dessutom blev det mer plats för att bygga lego där uppe. En hylla där uppe vore inte dumt, en sån vi har lekrummet. Där dom kan ställa de dom byggt och även ha krogar som dom kan ha lego i. Nästa köp vid en ikea vistelse. Inte nog med allt flyttade och fixande åkte dammsugaren fram. Dammsuga både uppe och nere och torkade golven nere. Även toaletterna fick sig en omgång. Jag känner mig nöjd. Får se vad alla andra säger nu bara.


Nu har jag hamnat i soffan. Men jag ska snart göra ett ryck. Hoppa in i duschen och fixa till mig för en ute kväll. Ja har ni hört på maken! Ikvällen är det mammornas kväll. Jag och Sara ska ut och dricka lite vin ikväll. Jag tror att det kommer bli en bra kväll. Dags att göra den här mamman lite snygg alltså.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards