johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 3 februari 2016

Hej från tanten

Av Johanna Östlund - 3 februari 2016 20:17

Vi har kommit till mitten på veckan - onsdag. Snart är denna långa vecka slut, hoppas jag. Vi har haft en hemma dag och en ganska så tråkig sådan. Det blir liksom så...


Ida slog upp sina bruna strax före sex. En trött mamma! Men det är väl bara att kliva upp. Mys i soffan. 


Framåt nio orkade vi göra nått av dagen. Men vad? Shit vad handikappad man känner sig när man bara kan använda en hand. Men faktum är att det var betydligt bättre idag än igår i alla fall. Jag har ingen svullnad, kanske lite runt handleden, men inte så att det märks. Jag kan röra fingrarna, utan att det gör allt för ont, i vissa lägen. Smärtan sitter i själva handleden. Så jag kan inte lyfta nått med den. 


Jag trotsade verken och åkte lite snabbt till affären. Det fattades sånt där man behöver. Mjölk, bröd och smör. Jag fixade det, men lite trixigt att växla med samma hand man kör. 


När vi kom hem blev det fika. Julmust, chokladbollar och dammsugare. Lite får man lyxa till det när man har ont. Tråkigt tråkigt! Började gå igenom kläderna vi har uppe. Vilka som ska sälja, slängas eller sparas. Handen höll inte för att vika kläder så jag fick avbryta. Jag kan tipsa att den som har en pojk med storlek 122/128 kan åka till Enånger på deras klädbytardag i april. För shit så fina kläder Elias helt dissar, vissa är inte ens använda. 


Efter lite film mys blev Ida trött, hann precis somna när maten var färdigt, typiskt. Efter en stund kom Anders hem från jobbet. Ännu mer soffmys. Lite lek med Ida innan hon fick bada och sedan hoppa i säng. Så nu sover lillgumman våran.


Jag får spunk på det här! Allt som till och med är tråkigt att göra vill jag göra. Snälla snälla hand nu vill den här tanten bli bra, imorgon kan den väl vara så pass bra att jag kan göra någon ting. Annars kommer jag klättra på väggarna känner jag. Dom ringde från jobbet och hörde också. Lite planering men också verkligen höra hur det är med mig. Tänk så fina människor jag jobbar med. Vi bestämde att jag är hemma imorgon också. Men sen hoppas jag att jag kan jobba.


Kvällen är här. Och mina tankar går till övervåningen. Vill göra om NU! Jag tror att jag fick sälja soffan i alla fall. Inte för någon peng alls, men vi slipper den och slipper allt bök för att bli av med den. När den är bort kan jag börja lite...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards