johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 29 januari 2016

Slutet på veckan

Av Johanna Östlund - 29 januari 2016 19:56

Äntligen är fredagen här. Jag fick helg klockan två. Det känns så bra och nu tänker jag bara njuta och hoppas på det bästa. Försöka sova ut och vara en pigg och glad mamma under dagen. 


Fredagen började alldeles för tidigt, som alla andra dagar den här veckan. Men jag vaknade faktiskt rätt pigg och det har jag definitivt inte gjort dom andra dagarana. Jag vet inte om det var fredagsfeelingen som slagit på redan eller om det faktiskt var så att jag fick sova i fred under dom få timmarna jag fick? Faktum var att barnen sov riktigt bra. Jag tror att det kan vara för löken jag la in i deras rum efter att dom somnat. Den fungerar riktigt bra. Dom hostar mindre, sover bättre och känns piggare dagen efter. Heja!


Jag visste vad jag hade att vänta mig på jobbet idag. Sitta och rulla tummarna halva förmiddagen. Ja det blev längre än så, nästan hela skiftet. Den sista timmen fick vi köra. Ändå fick jag tiden att gå på nått konstigt sätt. 


När jag slutat skulle jag snabbt in på affären. Men där var det fullt, så jag bestämde mig för att ta ica maxi istället. Handlade lite snabbt och for en snabbis in på A&H. Kom på att jag behövde köpa presentpapper. Men hittade så klart lite mer, en perfekt dörrmatta till dörren i köket bland annat.


När jag kom hem fick jag ett varmt bemötande av mina fina älskade barn. Sen har eftermiddagen rullat på i fasligt tempo. Gjorde mat och efter maten blev det fredagsmys med lite popcorn och dricka. Nöjda barn! Vi kollade på film. Elias och jag somnade i soffan. Och när jag vaknade sov båda barnen i sina sängar. Lyxigt! 


Nu är jag så trött. Fixade i ordning mina fredagsblommor som jag köpte. Lite nya tulpaner. La in lök till barnen. Nu tror jag att jag ska duscha och sen får det nog bli sängen. Imorgon tänker jag vakna pigg!


 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards