johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 26 januari 2016

En ny vecka

Av Johanna Östlund - 26 januari 2016 21:00

En ny vecka har dragit igång. Sista veckan på januari. Det rullar på om andra ord. 


Jag kör förmiddagsvecka på jobbet. Riktigt jobbigt har det vart att komma upp både idag och igår. Men med lite taskig sömn, så brukar man bli trött. Dom få timmar man får, är otroligt välbehövliga. Man ska fungera ända till mål och inte snubbla före målsnöret. 


Jag har haft lite annorlunda dagar på jobbet. Vi har vart kort om folk, vi har alltså fått byta platser och vilka man jobbar med. Rätt skönt med lite variation. Det har vart två riktigt bra dagar. Lugna och sköna. Inga dum fel eller nått sånt. Allt har snurrat på riktigt bra.


Väl när eftermiddagen kommer är man som sagt lite seg. Jag vill mer än gärna slummra lite på soffan. Fast jag vet att jag får svårt att sova när jag behöver gå till sängs. 


Igår hade vi en eftermiddag tillsammans hela familjen. Både jag och Anders jobbade på förmiddagen. När jag slutat hämtade jag barnen på dagis. Och en snabb liten handling. Gjorde mat, stuvade makaroner och korv. Elias åt bra, men Ida åt inget alls. Båda barnen är lite halv hängig. Ida var extremt trött efter att ha klivit upp klockan fem. Plus att hon åt mellis på dagis. Jag fick för mig att göra en kaka. Som smakar som vaniljhjärtan. Jag tycker om den, men båda barnen dissade den. Sen blev det soffläge hela kvällen.


Idag hämtade jag barnen på Anders jobb. Sen bestämde vi oss för att gå i två affärer. Barnen fick köpa en varsin leksak på lekaffären. Nöjda barn! Sen åkte vi till A&H och kjelles. Hittade inget på A&H förutom disktrasor. Men på kjelles köpte jag en bukett med tulpaner och två andra kvistar. Jag fick dom bunden, så lyxigt och fint det blev. Nöjda åkte vi hem med ett snabbt stopp på ica. Köpte korv med bröd som fick bli dagens middag. Latmat! Men ibland får man. Sen myste vi i soffan och Elias somnade. Tror han börjar bli riktigt hängig, lite aning till feber och såklart hosta. När han vaknat ville dom bada som jag lovat dom. Varmt och mysigt. Ett spel spelade vi men sen var det dags att sova. Ida somnade utan problem. Med ett litet husmorstips vid sängen. Hon får sån hosta på kvällen/natten/morgonen. Skivade lök och kokande vatten vid sängen sägs ska vara bra. Så nu ger vi det ett försök. Elias kollar film nu, men vi ska upp och sova vi också nu. 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards