johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 22 januari 2016

Redan fredag

Av Johanna Östlund - 22 januari 2016 19:47

Hur kan fredagen redan vara här och helgen kommer med storm steg? Våra dagar har verkligen ramlat på. Vardagligt och lite utöver det man är van vid. Helt klart skönt, lugna och helt underbara dagar. 


I tisdags fick jag sms från Idas dagis och ville låna henne på onsdag och torsdag. Ja visst! Det var en tjej som längtade efter dagis och alla kompisar. När jag hämtade henne i onsdags var hon utan blöja. Hon har pratat om det under en veckas tid nu att hon vill sluta. Så vi körde på här hemma också. Gick så där, ingen pottlycka än så länge. Jag vet inte riktigt hur jag ska driva vidare det här?? Hon vill verkligen. Men min känsla är att hon ändå inte riktigt är redo, jag tror inte att hon känner när hon är kissnödig. Det känns dumt att tvinga på henne blöja när hon vill vara utan. Vi får helt enkelt se hur det här utvecklar sig. Kanske kanske! Som sagt hon var överlycklig att vara på dagis. När man får höra så underbart fina ord från fröknarna varje dag växer man lite som mamma. Dom har alltid en massa historier som dom berättar. Jag är så himla stolt över min fina flicka. 


Anders och jag har haft två förmiddagar helt ensamma. Vilken lyx! Vi har levt lite som tonåringar på nytt. Kollar serier mitt i dagen. Varit på stan och köpt vin. Det kändes som att det var välbehövligt. Ensam tid! Skulle vara så härligt att åka iväg en dag eller två, bara vi, helt ensamma. Kanske tål att tänkas på.


Igår efter att vi hämtade Ida på dagis åkte vi till Anders farmor och hälsade på, gammel Lisa. Vi fikade och hade en trevlig stund. Framåt kvällen när Ida lagt sig la vi oss i ett varmt bad med ett glas vin. Innan vi la oss kollade vi så klart på våran serie. Vi är helt fast och man längtar tills det blir kväll så att man äntligen får kolla. Helt sjukt, jag som aldrig har följt en serie någon sin. 


Idag fick jag en efterlängtad sovmorgon. Kommer inte i håg sist det hände. Mitt i dagen åkte Ida och jag till Sågtäkten för att hämta ved. Lena var hemma så fick fika och sen blev det lite lek. När jag åkte efter en timme fick jag inte med mig Ida hem. Jag tror det var en farmor som ville vara lite med sitt barnbarn. Jag åkte lite snabbt till affären och sen hem. Gjorde lite nytta innan jag hämtade henne framåt fyra. När vi kom hem blev det middag, tacos. Sen blev det lite lek. Spelade spel och dansade till frost-sångerna. Och ett kvällsbad och kvällsfika för lillfröken innan det var dags för sängen. Nu tror jag ska ta en dusch innan jag bänkar mig i soffan för kvällen.


 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards