johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 24 november 2015

Tisdag vecka 48

Av Johanna Östlund - 24 november 2015 20:32

En ny vecka - vecka 48 har kommit till oss. Nog för att det kan vara tjatigt. Men visst känns det varje måndag som att det nyss var måndag? Jag tycker att det är sjukt läskigt vad tiden går. Fyra veckor kvar till jul. Till veckan går vi in i december. På söndag är det första advent. 


Jag har förmiddagsvecka på jobbet. Just den här veckan började mer kaosartat än vad det brukar. Till att börja med verkar alla vara lite sura och tvära. Går rykten om ditten och datten. Ingenjörerna räknar och kollar siffror. Så mycket hit och dit och nu göra vi så här. Byta schema. Sen har vi fått jaga kartong för att få iväg ordrarna. Kartongen kör inte, så allt material som blir över får vi ta hand om själv. Inte bästa starten helt enkelt - då kan den bara sluta bra.


Annars då? Vi pusslar och trixar för att få vardagen att gå ihop. Igår var Ida och Anders lediga. Jag kom hem till maten på bordet upplevelsen. Hurra! Sen blev det mys i soffan. En trött mamma som inte kunde somna dagen innan. Men att sova när man kommer hem är ingen hitt. Då kommer man igång när det är dags att lägga sig. På tidiga kvällen blev det lek med lillgumman. Städade lekrummet. Myste vid köksbrodet. Mitt nya favorit ställe. Sitter heller där än i soffan. 


Idag var lillgumman på dagis. Det tog tid att komma hem idag. Jävla väder! Om det nu ska vara vinter så kör vi. Tio grader kallt och då är allt frid och fröjd. Inte en dag hit och en dag dit. Det var alltså halt på vägen idag. Blev bättre hemåt, men fy farao vad jag inte tycker om det. Kan tänka mig att krocken förra vinter har satt sina spår. Men hem kom jag och hämtade en glad liten fröken. 


Sen blev det pannkaksmiddag. Ida blev nöjd och då blir jag nöjd. Men inte magen. Suck! Lite julkalendermys i soffan. Men Ida höll på att somna så Anders gick och lekte med henne. Ingen hitt att somna klockan fem. Kaffe för att bli pigg och sen la Anders Ida. En tidig kväll. Skönt. Jag har knåpat ihop en vecko lång matlista. Hittat lite nya saker att göra och så får vi hoppas att dom går hem. Det blev en hel del på listan. Tur lönen kommer på kontot imorgon. Sen tänkte jag ta en bakdag till helgen, så även sådana saker ska handlas. 


Nu börjar det dra ihop sig för att gå till sängs. Lika bra annars är man väl mer död än levande imorgon. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards