johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 22 november 2015

Slutet

Av Johanna Östlund - 22 november 2015 21:04

Godkväll i stugorna. Söndagen är kommen, med lite smått panik. Vill inte jobba! Tänk om man fick vara ledig hela december? Vilken dröm. Annars har vi haft ännu en bra dag!


Kylig november morgon och årets första snö. Ida och jag klev upp klockan sex. Det var kyligt inne så vi myste i soffan med barnkanalen och en sprakande brasa. Vilken värme den ger. Efter någon timme kom Anders upp och då blev det kaffe. 


Ida var helt tokig i snön. Ville ut och göra snögubbe direkt. Nja! Sen kan vi gå ut. Vi gjorde oss i ordning för dagen. Sen planerade vi för att åka till affären en sväng. Kattmaten var slut. Suck! Blir ett jäkla liv annars på dom små liven. Sen köpte jag även en ny julstjärna som får stå i vårt sovrumsfönster uppe. Ända fönstret som är ut mot vägen, och då vill jag ha nått juligt där. Ljusstaken som jag hade lät konstigt så i förebyggande syfte fick det bli en ny helt enkelt. Eller rättare sagt på Anders order. Den får åka på soptippen. 


När vi kom hem stannade vi ute en stund. Glädjen bara lyste på Ida. Hon gillar verkligen att vara ute och speciellt när det kommit snö verkar det som. Vi blev ute ett en halv timme eller så. Sen frös Ida så hon höll på dö, sa hon. Vi gick helt enkelt in och värmde oss i vardagsrummet där brasan sprakde fortfarande. Varmt och skönt.


Jag började dona lite. Plocka i och ur diskmaskinen. Satte dit julstjärnan. Sen knackade det på dörren. Elias och Sara kom förbi en sväng. Ida blev helt till sig. Tänk att man kan sakna sin bror på bara några timmar. Lite lek och fika blev det innan dom for hemåt igen.


Sen blev det bara en massa mys. Ida började bli trött. Lite mat i magen fick vi i oss. Sen blev även mamman trött så vi la oss i soffan och kollade film. Ida somnade och Anders kom hem. En liten suris vaknade. För att pigga upp henne bestämde vi oss för att åka till farmor och farfar. En liten sväng blev det. Bjuden på kaffe och smörgåstårta. Lite lek innan vi for hemåt igen.


Kvällen bara försvann. Gjorde lite mat så jag har matlåda imorgon till jobbet. Gott blev det. En liten aning lchf inspirerat. Köttfärs gratäng med bacon och lite grönsaker till. Många verkar köra det nu. Så visst blir man inspirerade. Dessutom verkar en hel del köra det för att dom haft problem med magen. Det har jag! I flera år har magen vart konstig, ingen att lita på. Under dom senaste veckorna har den blivit helt knäpp. Har ont och får lätt illamående. Kan inte gör nr 2 på flera flera dagar. Sjukt jobbigt! Men det kan även vara tvärtom. Springa på toa så fort man ätit nått. Man kan väl säga som så att den inte är i balans. Så det vore roligt att prova och se om den kanske blir bättre. Inte fullt ut, det klarar jag aldrig. Nått måste jag prova för det är inte roligt längre. 


Vips var klockan jätte mycket och Ida var fortfarande vaken. Vi satt vid köksbordet och gjorde lite av varje. Jag tog en dusch och sen var det hopp i säng för lillfröken. Läste bok och nu sover hon. Älskar att lägga henne. Hon somnar direkt, allt som oftast. Nu har jag intagit soffan. Ska snart lägga mig jag också. Imorgon ringer klockan alldeles för tidigt. Dags för förmiddagsvecka på jobbet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards