johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 21 november 2015

En fin lördag

Av Johanna Östlund - 21 november 2015 22:39

Ibland blir dagarna bara så där bra. Man känner sig tillfreds hela dagen. Visst är dom dagarna extra underbara? Just en sån dag har vi haft idag. 


Vi började dagen på tok för tidigt. Vet inte vad Ida är i för period? Men hon vaknar TIDIGT! Idag vaknade hon klockan tre och skulle upp. Hon var vaken någon timme och sen somnade hon om på soffan. Vad är det för mening att göra så? Suck! 


Vaknade till när Elias kom ner vid sju tiden. Han hade sovit i sin säng hela natten. Hurra! Hoppas att det blir fler såna dagar. Annars vaknar han vid tolv ett varje natt och kommer in till oss. Inte för att det gör nått. Men man sover betydligt bättre om man får sova själv. 


Morgon gjorde vi klockan åtta ungefär. Barnen lekte och Anders och jag tog oss en kopp kaffe innan han skulle åka på jobbet. Lugn och skön start! Gjorde grötfrukost och barnen åt riktigt bra. 


Sen började jag dona lite. Bytte gardiner uppe i vårt sovrum och Elias rum. Sedan tog jag dom i vardagsrummet också. Nu känns det betydligt bättre. När vi var mitt i det ringde barnens mormor. Hon ville säga hejdå innan dom lyfte och åkte till GranCanaria. Nej man vet ju aldrig, men jag hoppas att det blir en lugn resa. Hon har gjort en snögubbe till Elias, på hans begäran. Den var klar berättade hon. Vad tror ni han fick för idé då? Jo precis, han skulle hämta den på en gång.


Vi gjorde klart det vi skulle och sen for vi på en liten tripp, eller i alla fall som var tänkt en liten tripp. Men när vi åkte ringde Elias pappa och underade vad vi gjorde. Dom ville att vi skulle komma förbi en sväng. Några som hade lite Elias abstinens tro? Vi började med att köpa lite blommor till mig själv. En hyacint och en bukett med nejlikor. Sen hittade jag en söt ljuslyckta jag inte kunde motstå och en fågeldekoration. Vi hämtade snögubben och sen for vi till Forsa. 


Barnen blev helt tokiga. Elias och Edwin kramades och kramades. Sen blev det lek. Vi fick gott fika i Saras special kokobollar, som inte innehöll socker. Ja dom var faktiskt riktigt goda. Elias tyckte så där, men det var nog bara för att vi pratade. "Dom vågar vi inte smaka. Inget socker blä." Ida tyckte om dom och tröck i sig bra nog. Lite mer lek innan vi skulle åka hem. Då var det en kille som absolut inte skulle följa med hem. Han fick som han ville. Han skulle ju ändå åka till sin pappa imorgon. Som tur är får vi låna honom torsdag till fredag till veckan. Mys!


Jag fick med mig en ledsen Ida hem. Dom skulle nämligen gå ut precis när vi skulle åka. Hon ville också vara med. Men hon hade inga kläder med sig och därför fick hon inte. Men efter lite sömn och vi gick ut här hemma blev hon nöjd. Vi gick till skogen och tog oss en liten gran som pryder bron nu med en ljussliga. Mysigt! Men fy vad kallt det var. Brr!


Det blev mat när vi kom in, gårdagens middag. Gott! Sen har vi myst och lekt. Fikat lite bullar och bara haft det bra. Jag tog fram lite mer julsaker, men nu känner jag mig verkligen färdig. Nu är det bara att mysa in advent och allt annat mysigt som kommer med december. 


Ida fick sig ett kvällsbad innan det var dags för sängen. Sen fick jag äntligen bänka mig i soffan och kolla på mitt favorit program, så mycket bättre. Nu är jag så trött. Sängen nästa!


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards