johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 20 november 2015

Helgen är här

Av Johanna Östlund - 20 november 2015 22:04

Fredag och helgen är här! Lika som dom flesta veckor har den här rullat på i extra hög fart. Snart är ledigveckan slut och två veckor med jobb väntar. Tänk om man kunde pausa lite?!


Här hemma har vi donat med julpynt. Försökt göra saffransbullar. Bara njutit av varandra, för det mesta. Jag skulle kunna säga att det vart en skön och avslappnade vecka. Varva ner och "återhämta" sig.


Men visst är det väl mysigt, roligt och helt underbart att julen bara står bakom knuten? Snart får vi tända adventsljusen och öppna julkalendrarna. Då är julen på gång på riktigt. Som sagt har jag försökt fått in julen. Känns som jag inte riktigt är i hamn ännu. Vill nästan byta gardiner i vardagsrummet, känns inte helt rätt. Fönstrena vad ska jag göra åt dom? Där har det aldrig känts bra hur jag än gjort. Något som har nått förslag? Kanske får bli morgondagens syssla?!. Annars känns det som jag är i hamn.


Det känns så bra och så roligt. Känner mig värre än vad barnen gör på själva julafton. Planera och fixa - det gillar jag. Nu är barnens julkläder klara. Elias måsta jag fråga om det jag sett var okej. Till viss del, han vägrade skjorta. Men lite "finare" kläder blev det väl. Ida ska få en spetsklänning i svart med röda strumpbyxor. Dom kommer bli så fina så. Dessa får bli ett paket på morgonen plus lite annat att pyssla med. Visst var det väl helt fantastiskt att få något litet paket på morgonen?


Till julen hör saffransbullar till som jag bara älskar. Men dom senaste gångerna har jag och den degen inte samarbetat. Inte i år heller. Suck! Jag gjorde mig till och köpte "riktigt" saffran på marknaden i höstas. Den skulle man fixa på nått vis och jag fattade inte riktigt. Eller la väl kanske inte in min själ i det hela. Så det blev pannkaka av degen. Eller bara en vanlig bulldeg med några gula prickar i. Japp, skit roligt! Eller inte. Hur som haver bakade vi väl bullarna då. Det blev riktigt goda kanelbullar som alla i familjen älskade. Det blev liksom bra tillslut. Men jag fick inte mina saffransbullar så jag får väl försöka göra dom till veckan. I smyg kanske när Ida sover. För jisses det är inte bara när barnen är med och bakar. Ida fick ut fem bullar av sin deg och sen blev det verkligen bara pannkaka. Elias däremot gjorde hyffsade, chokladbollsbullar kallade han dom för. Ja Sara nu kommer det hem bullar till er igen. För han måsta ju låta er smaka också. 


Förutom det har väl veckan sett ut som vanligt. Vi har lekt tillsammans och pysslat otroligt mycke. Elias är i en pärlplatte period. Man ska göra alla möjliga saker åt honom. Ida har vart på dagis två dagar. Mellan all lek har jag försökt göra så inte att hemmet förfallit. Tvätta en massa, städa och göra mat. Idag slog jag på stort och gjorde en köttgryta med en massa gott i. Långkok med rödvin. Så himla gott! Barnen åt som hästar. Men det bästa av allt är väl att vi fick rester som vi kan äta imorgon. 


Nu är jag så trött! En lång dag börjar lida mot sitt slut. Imorgon måste jag aktivera barnen lite mer på eftermiddagen så att dom inte går upp i varv när man själv går ner. Det är ingen bra kombination. Sur och irriterad mamma. Nu håller jag tummarna att dom sover längre än till klockan fem!


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards