johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 17 november 2015

Jag kunde bara inte hålla mig

Av Johanna Östlund - 17 november 2015 22:04

Vi började dagen lugnt. Ida tyckte det var morgon klockan sex. Så det var en trött mamma imorse. Urk! Sov ungar! Mys i soffan botar det mesta. 


Efter någon timme i soffan var det dags att göra frukost till barnen och kaffe till mamman. Hoppas att vi håller i dessa mysiga frukostar som vi haft den här veckan. Jag har blivit skit dålig på att äta frukost. Men att göra det till en mysig stund med barnen kan göra saken bättre.


Barnen lekte sedan bra tillsammans. Elias ville göra fler pärlplattor. Vem skulle göra den? Jo mamman! Är det någon som vet hur man kan få tag på mönster till pärlplattor? Finns på nätet som jag har försökt skriva ut men dom passar liksom inte till pärlplattorna.


Mitt i dagen for vi till Njutånger och mamma och pappa. Alltså finns det nått bättre än att komma hem till mamma och pappa? Man får ett sånt lugn! Som balsam för själen skulle jag vilja säga. Barnen älskar sin mormor och morfar. Gillar verkligen att vara där. Bästa av allt är att mamman inte är prio ett. Jag kan göra lite som jag vill och barnen har det bra ändå och tjatar inte att jag ska göra ditten eller datten. Någon mer som känner så?


Vi blev som alltid bjuden på mat. Älskart! Finns det nått bättre än mammas mat? Lite prat och fika. En eftermiddag som är bland det bästa jag vet.


När vi kom hem framåt kvällen kunde jag inte hålla mig. Mamma hade gjort jul och då kan baske mig jag göra det också. Stakar och julstjärnor åkte fram. En amaryllis hade jag köpt som fick lite dekoration. Sen blev det lite smått och gott. Faktum är att jag känner mig nästan klar. Lite mer blommor, men sen vill jag inte ha nått mer. Men någon liten tomte kanske får smyga fram lite senare. Känner mig verkligen som ett barn på julafton. Nu vill jag liksom slå in alla paket och få se hur barnen reagerar när dom får sina julklappar. Nej shit! Jag vill ha jul NU.


Kvällen kom på allvar. Barnen somnade i bilen på väg hem så det blev en sen läggning för dom. Men nu sover båda sedan en helv timme tillbaka. En skön ensam stund till mamman. Väntar in min stora älskling nu. Mysa en stund innan sängen kallar. Njuta av lugnet tillsammans!


       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards