johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 9 november 2015

Måndag 9 november

Av Johanna Östlund - 9 november 2015 18:54

En ny vecka är här. Måndag och en ny arbetsvecka tar vid - eftermiddagsvecka. Snart mitten på november. Sjukt om du frågar mig. Och till veckan tänkte i alla fall jag börja ta fram julsakerna. Känns inte riktigt som jul snart. Men det är faktiskt bara två veckor till advent. Ja Jisses! Snart är julafton här...

Vi började veckan lugnt. Låg länge i soffan och myste framför en film. Älskart! Älskling gjorde kaffe. Nej såna här mornar tycker jag är bäst. Lugnt och skönt!

Tillslut var det dags att göra något utav dagen. Sminkade mig, slängde in en tvätt och plockade i och ur diskmaskinen.

Sen blev det dans inne inne lekrummet. Det tycker Ida om. Mat gjorde hon åt mamma också. Ritade en sväng innan det var dags att åka till dagis.

Lämnade en glad tjej. Hennes kompisar kom direkt och mötte oss i dörren. Sen sa hon hejdå nästan på en gång. Go gumman.

Jag fick en stund för mig själv innan jag åkte på jobbet. Här är jag än. Ända fram till klockan elva.

Det bästa med jobbet är att man har tid att kolla datorn. Har varit ute efter en ny vinterjacka. Den ena är förstor och den andra blir lite för kall när den värsta vintern slår på. Nu hittade jag en för 350 kronor istället för 700 kronor. Hurra! Hoppas bara att den är bra nu då. Sen slog jag faktiskt till på ett par nya julgardinerna. Lite rött, lite grått och vitt. Precis som jag vill ha det. Dessutom kostade dom 120 kronor för två längder istället för 260 kronor. Riktigt nöjd!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards