johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2015

Två extra skift - cash in

Av Johanna Östlund - 31 oktober 2015 19:59

Lördag kväll och här ligger jag i soffan och myser med tända ljus. Precis som det ska vara.

Jag har gjort två extra skift på jobbet. Jag brukar inte jobba extra. Men när folk frågar kan jag ställa upp, i hopp om att dom vill jobba för mig någon gång. Lite extra lön nästa månad gör ingen ting.

Igår innan jobbet myste jag med Ida innan hon skulle på dagis. Men det bästa av allt, enligt Ida, var att farmor skulle hämta henne. Jag for en snabbis på stan innan jag började. Insåg att barnen behövde lite varmare vantar. Brr! Det var ju kallt och nu värmer inte fingervantar särskilt mycke. Ett varsitt par vantar och en tröja till Elias blev det.

Idag var det morgon tidigt. Jag fick till och med väcka Ida. Sen for vi mot Iggesund. Mötte upp mamma vid gymmet. Japp lite träning innan jobbet. Skönt! Men fy så man tappat på dessa två veckor som det inte blivit någon träning.

Sen åkte jag på jobbet och Ida fick följa med mormor hem. När jag slutade klockan sex hämtade jag henne. En speedad tjej!

Nu har vi intagit soffan. Ljusen är tända. Godisskålen är fylld och snart börjar det något bra på tv:n. Innan jag lägger mig ska golvet få sig en sista om gång med lack.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards