johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 oktober 2015

Hemma pyssel

Av Johanna Östlund - 27 oktober 2015 21:07

Idag tog vi oss en riktigt hemma dag. Visst kan det vara skönt att ibland bara vara hemma och göra det som faller en in? Fast jag får ofta panik av just det, men ibland kan det som sagt verkligen ge ro för själen. 


Som alltid skulle Ida upp tidigt. Eller ja, jag tyckte det var tidigt i alla fall. Vi myste i soffan tills klockan blev åtta nio. Sen tog vi tag i dagen. 


Ida ville gå ut där på förmiddagen. Hon var ute själv en stund tills jag på kom att jag kanske skulle göra en "vinter"krans. Så vi gick till skogen och plockade granris. Ida sprang mest runt och plockade dom sista blåbären som fanns kvar. Sen pysslade jag ihop en slags krans. Jag tror att den faktiskt blev ganska bra i år. Hoppas att den håller sig fin länge!


När vi kom in var det dags att göra lite mat. Lasagne blev det idag. Sen myste vi i soffan. Ja vi blev lite trött där ett tag. Vips gick klockan och det var dags för Anders att åka på jobbet. 


Ida och jag fortsatte att greja och dona. Vi bytte ut plädar och kuddar. Satt fram nya ljuslycktor som jag köpt. Dom var i koppar. Har alltid tyckt nej när jag sett dom. Men sen såg jag just den och en som passade bra till och vips såg det riktigt bra ut. Till det vita vi har passar det faktiskt riktigt bra in. 


Innan lillfröken skulle lägga sig började jag att lacka golvet. Men suck! Jag visste det, men hade tydligen glömt bort det just då. Aja jag ska ändå in till stan imorgon så jag får väl köpa mer då. För nu ska golvet bli klart så att vi kan "flytta in" i det rummet. Blir lite smått tokig av alla saker som står där dom inte ska. 


Ida la sig halv åtta och somnade utan problem även ikväll. Hurra tyckte mamman! En kväll alldeles för sig själv. Kan vara rätt skönt det också. Satte mig i soffan och har slö kollat lite på tv. Men när man nästan aldrig kollar på tv följer man ju inget och tycker det mesta är blaha blaha. Vänta tills Anders kommer och sen får det nog bli sängen för min del.


           

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards