johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 6 oktober 2015

Tisdag

Av Johanna Östlund - 6 oktober 2015 21:26

Morgonsur? Det värsta som finns på morgonen... Jag kan absolut erkänna att jag är sur på morgonen. Jag vill ha lugn och ro. Vakna i min egen takt. Ta det lugnt och dricka kaffe. Ja, bara vara för en stund. Så att bli väckt på tidiga morgontimmarna gör inte saken bättre. Att få ligga på 5 cm i sin egen säng, går inte! Det var mitt uppvaknande idag. Och då drog jag ner till soffan. 


Efter några timmar på soffan kom dom andra ner också. Börja morgonen lugnt. Inget tjafs eller bråk. När klockan närmade sig nio var det dags att göra något av dagen. Gjorde mig i ordning och drack kaffe. Barnen lekte med lite av varje. 


När Anders åkt målade jag en sista vända på väggen i "hallen". Nu är den klar. Lite framåt i alla fall. 


På spisen puttrade en skinkstek som skulle bli dagens middag. Barnen började få tråkigt och bara bråkade. Suck! Då säger Elias "kan vi inte åka på stan mamma?". Hm undra vad han vill ha? Leksaker. Eftersom jag har suktat efter ett par nya gardiner så for vi. Elias skulle på Åhléns. "Du vet där man parker där det är mörkt och åker upp för en rutschkana". Det tog en stund innan jag förstog. Nu var det visst rea också. Hittade ett par nya taghits till Elias för 50 kronor. Fynd! Ida var det värre med, inget som föll mig i smaken. Barnen valde några små leksaker. Sen for vi till dollar. När vi gick på parkeringen hör jag Elias säga "där står mormors bil också". Ja han hade rätt! Nog för att det kunde vara vilken som helst, men jag kände igen reg nummret lite. Så vi slog en signal och där var hon ju. Barnen blev överlyckliga. Vilken bonus. Jag köpte mina gardiner och mjukmedel. Ida hittade pompoms som hon promt skulle ha. Sen fick barnen välja något nytt som dom ska få av mormor på torsdag när dom ska sova där. När vi shoppat klart for vi hemåt.


Började på med maten. Barnen åt riktigt bra. Elias åt nästan tre portioner och Ida åt två. Hurra tänk att den här mamman kan briljera någon gång också. En glass till efterrätt.


Sen var det dags att sätta upp dom nya gardinerna i vardagsrummet. Barnen kollade under tiden på film. När jag ändå höll på putsade jag fönstrena där invändigt. Jag tror det blev bra. Lite mörkare nu när det börjar gå mot dom tiderna. Mysigt! Sen åkte pappen av från golvet och dammsugaren åkte fram. Blä vad lortigt det var. Dammsuga och torka golven. Rent ett litet tag i alla fall. 


Kvällen kom. Anders kom hem. Barnen har lekt och grejat. En lugn kväll. En dusch till den här mamman innan hon ska hoppa i säng också. Utbildning med jobbet imorgon, så jag måste kliva upp i tid.


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards