johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2015

Fredag

Av Johanna Östlund - 2 oktober 2015 20:07

Fredagen är här. Helg för dom flesta, utom jag som ska tillbringa större delen av dom vakna timmarna på jobbet. Alltid lika gruvsamt. Men det går och sen väntar en ledig veckan. Hurra!


Vi började fredag lite väl tidigt. Före sju och det tycker inte den här mamman om. Men att mysa i soffan och kolla film en timme eller två funkar det också. Sen blev jag lite pigg i alla fall. Kaffe. Gör sig i ordning för dagen. Slänga in en maskin med tvätt. Göra dagens mat. Mitt i allt skriker Ida mer än någonsin. Blir tokig när något går fel. Hon försökte klä på sig sina kläder i ca 40 minuter. Ja jisses det är temperament i den flickan.


Tillslut, äntligen fick Ida åka till dagis. Verkar varit en tråkig mamma idag. En lycklig tjej sprang in på dagis. Direkt kom det fram en kompis som ville leka. Härligt att se! Hon hade först inte tid att säga hejdå ens. Men efter att jag pratat lite med fröken så kom hon sen och gav mig en puss och kram. Min älskade lilla flicka.


Jag for hem och hade det lugn och skönt en stund. Innan det var dags för mig att åka på jobbet. Men först svängde jag in på byggmax och köpte väggfärg. Tänkte försöka hinna med att måla väggar i "hallen" i helgen. Får se om jag lyckas. Sen fanns lite tid kvar innan jag kunde ge mig iväg mot jobbet. Svängde in lite snabbt på lidel. Hittade ett fint set åt Elias med tröja och mysbyxor för endast 50 kronor. En träningströja till mig för 50 kronor. Man verkar liksom alltid hitta nått där. Måste helt klart åka dit fler gånger.


Nu är jag på jobbet. Många timmar har gått men än är det några kvar. Men fick prata med min älsklings kille. Piggade upp lite i alla fall. "Kan nästan inte prata har många gubbar i handen". "Nej nu måste jag sluta för jag håller på att somna". Nej sista rycket för idag...



 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards