johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Ny vecka

Av Johanna Östlund - 22 september 2015 21:06

En ny vecka har rullat igång med dunder och brak. Alldeles för tidiga morna för min del och bråkiga barn är ingen bra kombination. Men jag försöker göra det bästa av situationen, om än inte lycks alla gånger. Trotsiga barn och en trött mamma. Ge mig fredag!


Förmiddags jobb för mig den här veckan. Urk! En trött mamma dygnet runt. Det gillas inte. Vilket leder till en mamma som ofta blir arg och surar. Nej ibland går det verkligen inte att hålla humöret uppe. Jag försöker men när det örsas hela tiden får man nog tillslut. Hoppas att veckan går fort och dessa jobb dagar är över.


Eftermiddagarna har försvunnit i ett nafs. Igår hade vi en sur dag. Eller i alla fall jag. Barn som är sura och griniga. Eller som vill att man ska leka, fast man helst av allt hade satt sig i soffan och slummrat en stund. Barn som vägrar gå och lägga sig. Man får inte plats i sängen. Okej det låter värre än vad det är, men just då kändes det inte jätteroligt. 


Idag har vi däremot haft en bättre eftermiddag. Hämtade barnen på dagis efter jobbet. Hem en snabbis. Elias var hungrig, eftersom han missade mellis precis. Sen for vi till affären en snabb sväng. Mitt paket hade kommit. Min överraskning. Klockan hade sprungit iväg när vi kom hem. Laga mat och leka lego. Sen kom Anders hem. Föväntansfull och lite orolig satt jag där uppe. Och jo han hade sett den. Jag har tjatat om det några gånger, men det har liksom inte hänt nått. Då struntar jag i det och tar saken i egna händer. Och nu sitter en fin ring på mitt finger. Anders reaktion var bara positiv, så det gick bra om andra ord. Nu kan vi alltså kalla oss förlovad. Thihi! 


Sen for vi alla till Sågtäkten. Lämnade av barnen och Anders och jag skulle åka in till stan och hämta Anders mammas bil. Men först lite kaffe. Fy vad dryg vägen är och det värsta av allt är att den inte är klar förens tidigast fredag eftermiddag. Blä! Aja blir nog bra när det väl är klart. Hämtade barnen och for hem. Ja klockan var sängdags men först lite film. Elias somnade efter en bok. Ida var det värre med, ville inte alls sova. Men har nu äntligen somnat på soffan. Jag känner att min trötthet tagit över. Så att lägga sig känns inte helt fel faktiskt. Det får nog bli natta för mig med. Nya tag imorgon!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards