johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 augusti 2015

Ullared

Av Johanna Östlund - 27 augusti 2015 22:23

Vilken otrolig upplevelse! En massa gula påsar och flera tusen fattigare. Jag bara älskar detta gula varuhus.

 

Tisdagen kom och det var dags att äntligen få åka till Ullared. Hämtade upp alla, Sara, mamma och moster, och sen for vi. En lång resa på nio timmar i bilen. Äntligen kunde vi se det gula varuhuset. Vi installerade oss i stugan och sen var vi bara tvungen att kika inne på Ullared.


Jag tror vi alla blev lite knäpp där inne. Så himla mycke saker. Vi sprang överallt. Det vi sa innan att vi absolut inte skulle köpa, det köpte vi så klart. Så som shampoo och balsam, bodylotion, duschcremé och tvål. På just det var det otroliga prisskillnader jämnfört med hemma. 


Det var en rätt lugn shopping just då. Bara en tusenlapp. Sen gick vi till stugan. Trötta efter en lång dag. Lite vin och massa prat och skratt. Ja kanske lite för mycket av det goda, verkade det som. Vi höll inte ut speciellt länge utan vi duschade och la oss i bra tid. 


Onsdagen började med shoppingsugna damer. Alla utom en, jag. Bakfull! Va? Jo men det kunde jag tydligen bli på några glas vin. Jaha! Sara och jag stannade en stund i stugan. Men redan efter en halv timme började jag piggna på mig och gjorde mig klar för en shoppingdag. 


Men jisses! Lika förvirrade. Ingen struktur alls och kollade på samma ställen som dagen innan. Ojojoj! Det blev en hel del kläder till både mig och Anders. En jacka hittade jag också till mig själv. Köpte lite kläder till barnen och några leksaker. Just där önskade jag att jag skulle lagt lite mer tid. Det fanns guldkorn som inte kostnade någon ting. Andra var ungefär som i vanliga affärer. Lite till hemmet. Lampfot, lampskärmar, stekpanna och frukostskålar. Där hamnade vi alltid på slutnicken när vi var trötta och mest bara sprang runt. 


En paus mitt i dagen för ännu mer shopping på eftermiddagen. Nog hittade vi lite saker allt. En sprängfull stor shoppingbag blev det och två vanliga kassar. Kvällen spenderade vi i stugan. En massa prat och skratt. Lite vin och bubbel. Lite gott för magen.


Idag skulle vi vara färdigshoppade. Men nej. Vissa av oss måsta bara in innan bilen gick hemåt. Alla gick in och fick med sig en kasse eller två. En av de bättre köpen gjordes idag. Vi hittade adventskalender till barnen för bara 100 kronor. Ett riktigt kap. Vi kollade upp de sen och en sån kostar närmare 400 kronor i vanlig affär. 


In i bilen och hem hem hem. Packade som sillar. Gula påsar överallt och flera tusen fattigare åkte vi hem nöjda och glada. Men oj så skönt det var att komma hem. Två glada barn som fick lite smått och gott. 


Nu är jag så himla trött och nöjd! Jag ska definitivt göra om det. 


   

 
 
Ingen bild

Sara

28 augusti 2015 07:35

Ja herregud vad galet och roligt vi har haft, tack för några underbara dagar :) Men jag ångrar redan en massa saker som jag inte köpte.... Mer leksaker! Mer barnkläder! Fast vi får väl ta det nästa gång, när vi är mer strukturerade och rutinerade. För vi måste ju bara åka igen?!?! :D

Johanna Östlund

28 augusti 2015 11:20

Ja men verkligen, en helt underbar resa. Jag ångrar också med leksakerna. Där hade vi säkert hittat mer om vi kollat mer noga. Absolut! Jag tror vi alla vill åka nästa år igen ?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards