johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2015

Rastlösa barn

Av Johanna Östlund - 1 augusti 2015 23:30

Att bo mitt i en köksrenovering tär på oss alla. Barnen blir rastlösa och bara bråkar. Men vi kämpar på och kommer sakta men säkert vidare.

Igår hände det inte så mycket på renoveringsplanet. Någon täcksida kom upp och jag målade ett fönster. Det blir liksom så när Anders jobbar hela dagen.

Vi fick besök av Elias pappa och brorsa. Barnen lekte och hade roligt. Vi åt sen lunch. Ett rätt skönt avbrott för oss alla.

Idag började jag med det sista fönstret. När jag var klar höll barnen på att gå i taket. Vi måste bort!

Vi började med en liten och snabb runda på stan. Först A&H, sökte efter en matta. Anders tycker vi ska ha det under köksbordet. Hittade en perfekt, som så klart var slutsåld. Suck! Vi for vidare till jysk. Där var det bättre lycka. Jag fick min skänk som kommer passa perfekt i köket.

Efter all shopping åkte vi hem till mamma och pappa. Barnen fick träffa mormor och leka en stund. Vi hade tur att få mat också. Guldvärt i detta kaos som råder hemma. Efter någon timme tackade vi för oss och for hem.

Där fortsatte renoveringen. Jag fixade klart det sista på fönstret. Anders satte ännu mer täcksidor. Sen kom bänkskiva och diskho på plats. Bara vatten, kakel och fläkt kvar nu.

Imorgon blir det stor städning här hemma. Och så ska jag försöka skruva ihop skänken. Det blir nog bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards