johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 28 juli 2015

Sakta men säkert

Av Johanna Östlund - 28 juli 2015 23:53

Det går framåt, men sakta. Min högsta önskan just nu är att köket ska bli klart. Eller i alla fall så att vi kan leva normalt. Jag tyar icke mer!

Igår hämtade jag ut paketet med tapeterna. Eftersom planen var att sätta in skåpen idag så tapetserade jag sidorna där skåpen ska stå.

Sen kom Mattias. Elias blev glad att se sin pappa och ville gärna hjälpa till. Han fixade elen till spis och fläkt. Och lite andra små skönhets fel. Så som att byta ut några eluttag.

När Anders kom hem började vi skruva ihop köksstommarna. Men sen blev det krångligt och vi beslöt oss för att köpa två nya skåp. Två smala skåp närmast hallen. Så vi kom helt enkelt inte mycke längre.

Idag väntade vi på en leverans med renoveringstapet och lite annat smått och gott. När den kommit for barnen och jag till sundsvall och Anders på jobbet.

Handla handla... Köpte skåpen och lite annat smått och gott till köket. Barnen skulle så klart ha nått. Nya lådor till deras förvaringsmöbel. Nu passar dom in lite bättre. Blå, rosa och grön. Två pallar dom kan ha och sitta på i lekrummet. Tidskriftsamlare att lägga sina teckningar i. Själv klart blev det köttbulls lunch på Ikea. Åå så gott med riktigt mat. Lä gear verkligen tills jag kan laga mat i mitt nya kök.

Innan vi kunde åka hem skulle barnen in på leksaksaffären. En varsin sak. Ida valde en prinsessan Sofia mjukis och Elias valde blixten nycklar och en nattlampa. Alla nöjda...

Eftermiddagen har gått i ett sprut. Jag börja sätta upp renoveringstapet. Och när Anders kom hem sätt vi upp alla skåp vid diskbänken. Bara sidan med högskåpen kvar nu. Sista vi gjorde var att sätta lite tapet där högskåpen börjar så de är bara att sätta upp imorgon.

Längtar verkligen tills allt är klart. Det tär att bo i världens skitigaste hus. Saker över allt. Nej fy snart måste denna renovering vara över.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards