johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 19 juli 2015

Söndag kväll

Av Johanna Östlund - 19 juli 2015 22:50

Här går dagarna undan... Svisch så var helgen förbi och vi får blicka fram emot ännu en vecka. I och med det har halv min semester gått - bara fyra veckor kvar.

Denna helg flög verkligen förbi. Fredagen spenderade vi mesta dels ute. Sommarvärmen var på ett kort besök. Som det verkar den här sommaren får man ta vara på de få stunder man får. Medans barnen roade sig med sitt kunde jag sitta ute i solstolen en stund. Härligt!

Igår lördag hade vi en inne mysa dag. Mystiskt väder... Vad är inte då bättre än att kolla film och mysa i soffan? Men fram emot eftermiddagen sprack det upp och blev riktigt fint. Vi grillade och kunde faktiskt sitta ute och bara ha det bra. Synd bara för träden som gör det skuggigt, det blir ju så kallt när man inte får solen rätt i nyllet. Kvällen blev lugn med lite lördags gott och kolla på barnprogram.

Idag, söndag, sista dagen på veckan. Även idag var det blandat väder. Ena stunden sol, nästa regn och moln och så vidare. Vi tänkte gå ute flera gånger, men vädret var inte på våran sida. Annars vet jag några rabatter som skulle behöva lite omsorg. Framåt eftermiddagen kom Anders hem och tätt efter Elias pappa med familj. Idag var det grillmiddagsmys. Riktigt trevligt och gott. Även idag hade vi vädret på våran sida. Så vi kunde sitta ute och äta. Barnen lekte otroligt bra. Ida och Edwin börjar verkligen hitta varandra - få ut något av varandras sällskap. Så roligt och gulligt att se. En riktigt fin eftermiddag, det får vi göra om. Kvällen blev lugn i soffan, precis som jag tycker om.

Annars då...? Lite planer och funderingar. Vi är inne på att göra om köket. Skit svårt och jag är nog den som backar. Kan vi? Ni förstår säkert. Osäkerheten när en sån stor sak ska göras. Men visst skulle det vara helt fantastiskt med nytt kök. Även en liten vägg mellan kök och hall, som idag är helt obefintlig. Det har vi funderar på länge men aldrig kommit till skott. Kanske dags att förverkliga lite drömmar?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards