johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 juli 2015

Svensk sommar

Av Johanna Östlund - 14 juli 2015 22:41

Vad var det jag sa? Jo visst kan Svergie leverera en svensk sommar också. Dom där få dagarna när himmelen är blå, solen lyser och graderna är runt 20 strecket. Såna där helt underbart lagoma dagar. När det väl händer är det bäst att man passar på att njuta lite.


Njuta är precis vad vi har gjort under två dagar. Som sagt det gäller att passa på. Man vet aldrig när solen tänker visa sig från sin bästa sida igen. Jag har helt enkelt lämna att "jobb" inomhus och vart ute och bara njutit av solen strålar.


Igår var vi bara hemma jag och barnen. Anders är kock den här veckan och åker vid fem tiden. När solen fortfarande lyste vi halv tio tänkte jag att det är nog bäst att vi passar på att vara ute. Man kan aldrig vara för säker att den tänker stanna hela dagen. Men oj så fel jag hade.


Vi fick en helt fantasktisk dag i solen. Barnen lekte med sitt och jag kunde för det mesta bara sitta. Gudomligt skönt! Framåt eftermiddagen ville barnen bada så vi fyllde poolen och dom plaskade på. Efter det blev det middag ute. Anders kom hem i samma veva. Sedan satte vi oss och väntade på glassbilen. Trodde vi hade missat den, men en timme försenad kom den. Äntligen tyckte barnen! Glassmys ute på altanen innan vi gick in.


Kvällen kom. Barnen var trötta. Vid sex tiden somnade båda. Hurra en ensam kväll. Jo tjena! Ida sov faktiskt hela natten, men Elias vaknade klockan nio och var piggelin. Vi kollade film så han fick sitta med oss. Sen ville vi sova, men inte han. Vet inte hur länge han var vaken. Jag somnade och blev väckt. Tillslut måste han ha somnat för sen fick jag sova.


Men inte allt för länge. Tidig kväll blir tidig morgon. Klockan fem ville Ida upp. Suck! Anders var fortfarande hemma. Men åkte nog efter ett tag. Vet inte så nog. Ida fick kolla på film och jag la mig för att slummra vidare. Kom inte upp förens klockan nio. Då barnen ville ha frukost.


Vi bestämde då att det blev först en handling, extremt tomt i alla skåp, och sen fick det bli stranden. Vid elva tiden kom vi till stranden. Men lite gott att äta, men framför allt fick barnen bada och ha roligt. Fast det var rätt kallt nu i vattnet. Inte ofta Elias fryser, men idag gjorde han faktiskt det. Bad, lite fika, ännu mer bad och en sista fika. Allt gick faktiskt rätt bra. Ända tills Ida fick för sig att bajs. Japp i baddräkten. Hurra! Jag som inte hade med mig nått!!! Dubbel suck. Upp och kasta bort de mesta av bajset i skogen och sen ner till vattnet för att tvätta bort de sista. Elias var duktig och gick faktiskt upp ur vattnet medans jag donade med Ida.


Hemma igen fortsatte vi med bad och sol. Njuta!!! Sen var det dags att börja med lite middag. Anders kom hem. Sen besämde vi oss för att åka till Lena och Christer i husvagnen. En sväng till Ljusdal så där på eftermiddagen. Barnen tyckte det var så himla roligt. Elias hade gärna stannat kvar. Men kanske får han sova där någon gång. Fika, korv och lek. Det är ju rätt mysigt...


Kvällen var redan här för länge sen när vi kom hem. Men barnen var pigg som somnade under dit resan. Måla, städa lekrummet och äta kvällsfika. Sen ville båda lägga sig. Nu sover alla utom jag. Känner att ögonen går i kors. Dags för mig att sova också. En dag imorgon också.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards