johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 25 juni 2015

Båttur

Av Johanna Östlund - 25 juni 2015 22:13

Snälla rara söta lilla Ida. Imorgon tar vi sovmorgon va? Nu är jag less på att kliva upp klockan sex. Alldeles för tidigt för en mamma som har semester. Vi hade i alla fll myspys i soffa innan började dagen på allvar.


När jag var redo för dagen for jag iväg en snabbis till affären. Passa på medans man får åka själv. Ida blev inte glad men det kan inte hjälpas. Hon kan nämligen vara ett litet monster på affären och den risken tar jag helst inte. Om jag inte nödvändivis måste.


När jag kom hem blev det glassfika och sedan korv lunch. Det var tänkt att Ida skulle sova middag sen. Men det ville hon inte alls. När hon visste att vi skulle åka till mormor och morfar och hälsa på sen. Aja vi åker nu då...


En liten tupplur i bilen slog hon till med. Idag skulle dom sjösätta sin båt. Så vi hjälpte till att fixa i ordning den. Eller ja, Ida satt i båten och körde. Hon var ju på "hej å hå", jake och piraterna. Jag själv passade på att dra fram vit fläsket medans solen lyste.


Mysigt hade vi. Sen blev det äntligen dags att lägga båten i vattnet. Ida var så mallig först och visst skulle hon följa med på en liten båttur. Men när det väl gällde tänkte hon banga ur. När mormor klev på skulle hon ändå följa med fast hon nästan grina av rädsla.


Jag for till farmors stuga och väntade. Då kom en mallig tjej som minsann hade kört båten. Inte skulle hon kliva ur. Åka mer! Vi fick ur henne och gick in till farmor och fikade lite. När vi sa att vi skulle åka tordde Ida att vi skulle åka båten igen. Men tji fick hon. En lite lätt sur Ida satte sig motvilligt i bilen.


Skjutsade hem mamma och pappa. Tänkte nästan åka hem då. Men Ida skulle promt leka en stund med mormor. Sen tickade klockan på av bara den. Vips var den över nio. Då var det verkligen dags att åka hem.


En trött tjej somnade rätt omgående. Fast hon inte alls skulle sova. Hon skulle minsann åka hem och leka. Det var bara att bära in henne så sov hon vidare i sin säng. En trött mamma tänker inte stanna uppe allt för länge till hon heller.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards