johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 24 juni 2015

Mysig dag trots regn

Av Johanna Östlund - 24 juni 2015 19:34

Här hemma blev det morgon klockan sex. Tro det eller ej men jag var faktiskt rätt pigg. La mig en liten stund med det var full fart på Ida. Hoppa på mamma och såna dumheter. Då är det lika bra att i alla fall sitta i soffan. Så vi gjorde rätt snabbt kaffe och frukost till Ida. Myspys.


Klockan nio kom Anders ner. Ida och jag började göra i ordning oss för dagen. Då fick jag ett uppiggande samtal. Det var min favorit kille som ringde och kollade om det gick bra om dom kom och hälsade på. Ja visst! Vi gjorde oss snabbt i ordning och plockade lite här hemma.


Sen kom killskaran. Två busiga pojkar. Ida blev glad att få lite sällskap. Tror hon tycker att det är rätt tråkigt ibland när Elias inte är hos oss. Ja men visst kan det vara så. Ibland orkar man inte eller vill inte och då har hon ju i alla fall brosan att leka med.


En massa lek och bus. Grin. Pyssel. Köttfärsås och spagetti lunch. Mera lek. Glass. Kaffe. Mera pyssel. Ja en rätt bra förmiddag alltså.


När klockan närmade sig ett skulle dom åka hem. Alltid samma visa. Elias vägrade. Men som tur var fick han stanna en stund till. Sara kom och hämtade honom efter att hon slutat jobba.


Under tiden sov Ida så jag kunde mysa lite extra med gókillen. Han ville spela spel. Så det fick bli så. När Sara kom blev det lite mer lek innan hon fick med honom. Lilla lilla vän.


Lite slapp för våran del innan det var dags att göra middag. Pannkaka idag med. Vi är visst inne i en pannkaka period. Men det är ju så gott. Ida åt bra även till middag. Mera slöande. Ja framåt eftermiddagarna har jag börjat känna mig konstig. Konstig i magen och lätt illamående. Vette tusan vad det är? Men det vart så flera kvällar i rad nu. Suck!


Framåt kvällen fick vi mera besök. Lena kom över en liten sväng till Idas glädje. Hon och farmor var i lekrummet nästan hela tiden.


Ida fick sig en kvällsdusch. Ren och fin. Nu leker hon lite innan det är dags för sängen. Sen blir det en dusch för mamman också. Lite tv innan sängen kallar.


Det blev en bra dag det här trots regn och en känsla av att jag inte skulle kunna hålla mig hemma en hel dag till.


          

 
 
Ingen bild

Sara

24 juni 2015 20:48

Fina barnen!
Tänkte på magen... Kan det inte vara för pannkakorna? Jag är inte speciellt känslig mot laktos och sådär, men äter jag pannkakor så kan jag också bli sådär. Tror det är kombibationen med mycket mjölk + ägg, nästan så det kan "bränna" lite i magen. Brukar också bli illamående vissa kvällar bara sådär, men nu har jag kommit på att sedan jag fick Edwin så har jag börjat känna av ägglossningen vilket jag aldrig tidigare kännt eller reagerat på. Men sedan han föddes har jag kommit på att illamåendet som kommer nån gång månaden ofta hänger ihop med det! Hoppas du mår bättre nu, man blir ju alltid så nojjig för magsjuka eller nått annat tok! Haha :)

Johanna Östlund

24 juni 2015 22:01

Ja världens finaste barn!
Ja kan ju vara nått sånt. Men blir jag dålig i magen brukar jag rätt fort behöva gå på toa.
Nej någon magsjuka tror jag det inte är. Har haft det några kvällar i rad nu.
Vet inte alls vad det kan vara. Jobbigt är det alla fall. Men jag kan i alla fall vara uppe utan några problem.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards