johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 23 maj 2015

En lördag som bara försvann

Av Johanna Östlund - 23 maj 2015 20:45

Den här lördagen bara försvann. Konstigt det där. Vissa dagar känns det som att man bara vaknar och sen är det kväll. Andra tycker man att tiden står stilla och att det aldrig kan få bli kväll.


Här gjorde vi morgon klockan sju. Fast jag låg och drog mig till halv åtta. Så skönt att slippa kliva upp klockan fyra. Bara en sån vecka kvar nu! Pepp pepp! Morgonen började lugnt med lite mys i soffan och en kopp kaffe. Sen började vi ta tag i dagen och Anders for på jobbet.


Barnen lekte hur bra som helst. Medans passade jag på att fixa mig. Sedan blev det lite städning, dammsuga och torka golven. Hujeda mig hur det såg ut här hemma. Även toaletten fick sig en upp fräschning. Rent hem! Barnen behövde också bli rena. Ida hade världens kladd i håret. Suck! Hur gör man för att slippa det? Dags att dusch och bada. Skönt och myst. Dom hade inga som helst planer på att kliva upp.


Tillslut fick jag upp dom och vi gjorde oss redo för att åka ut till Mössön. Men först ett snabbt stopp på max för att inhandla lunchen. Barnen åt inte speciellt bra. Fanns så mycket roligare saker att göra än att äta. Lite lek inne innan dom gick ut.


Barnen var ute med mormor. Åkte rutschkana, gungade, gick i skogen, kände på vattnet. Lite fika på det och sen skulle dom ut igen. Ida ville gå in till gammelfarmor och leka. Elias skulle däremot vara ute och kladda med vattnet som fanns i det vedeldade karet. Tillslut måsta mamma gå in och börja med maten. Så jag tog över. Och vad händer? Jo när han skulle försöka få tag på termometern han höll på med så sträckte han sig för lång och råkade trilla i. Jippi! Or not! Men allt gick bra. Lite chockad av det som hände bara. Typiskt bara att jag hade glömt ta med extra kläder.


In och värma oss. Elias duschade sig varm. Japp det var inte mer än tio grader i det där vattnet. Sen blev det mat. Grillat! Alltid gott. Vi måste köpa ute möbler vi också så an får den där riktiga sommarkänslan. Grilla, sitta ute och bara ha det bra.


Sen blev det mys. Barnen började bli trötta. Ida hade inte sovit någon på hela dagen. Kollade på barnprogram och fick lite godis av gammelfarmor. Vid sex tiden försökte jag packa in dom i bilen. Lättare sagt än gjort. Men tillslut en halv timme senare eller nått var vi redo att åka hem. Två extremt trötta barn. Vi hann inte åka många meter innan dom var i drömmarnas värld. Havsluften tar hårt på dom små liven.


Väl hemma var det bara att bära in båda två och lägga dom i sina sängar. Elias behövde först lite kläder men sen somnade han fort om igen. Jag gick ut och tvättade bilen. Hoppas att den är ren och fin ett tag nu. Nu har jag intagit soffan. Men en dusch lockar så det får de bli innan lördagsmyset börjar på riktigt.


          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards