johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 22 maj 2015

En torsdag i full fart och äntligen helg

Av Johanna Östlund - 22 maj 2015 21:05

Gårdagen gick i ett. Fixa & dona och körka fram & tillbaka. Ibland blir dagarna så.


Började dagen med jobb jobb och jobb. Eller nja... Planstopp och då händer inte särkilt mycke. Dammsuga och byta lite grejer bara.


När jag äntligen fick åka hem till min familj gick allt i 180. Började med att vara ute. Barnen lekte och jag började gräva upp ett land. Rättare sagt rensa ett land som inte blev särkilt bra omhändertagen ifjol. Fyllde på med jord och gödslade.


Sen bar det av till stan. Dags att besikta bilen. Elias skulle så klart följa med. Inte kan man vara hemma när inte mamma är hemma. Hur som haver gick den igenom utan en minsta lilla anmärkning. Hurra! Alltid lite nervöst att besikta bilen tycker jag.


Hem för att hämta Ida och iväg mot ica. Hämtade ut paket och handlade nödvändigheter. Barnen nya vinter stövlar till hösten/vintern och kläderna från polarn och pyret.


Elias skulle såklart ha sina stövlar på sig fast det var varmt ute. När brosan gör det ska även lillfröken hänga på och göra lika. Så vi gick ut en sväng till. Började gräva upp blommorna som skulle vara i landet jag började med under dagen och planterade dom.


In och göra en väldigt sen middag. Barnen åt hur bra som helst. Tomma tallrikar! Sen var det hopp i säng för oss alla.


Äntligen är det fredag! Helgen är här. Hur underbart är inte det.? Stora nedräkningen har börjat. Nu är det endast fyra veckor kvar till semestern. Snacka om att en skön och helt underbar känsla sprider sig i kroppen.


Sista dagen på jobbet för den här veckan. Det gick men fy farao vad trött man är efter att ha gått upp klockan fyra i fem dagar. Klockan tickade ovanligt snabbt och det var jag glad för.


När jag äntligen gick bege mig hemåt skulle barnen hämtas på dagis. För Elias hade det gått jättebra. När vi satte oss i bilen och var på väg hem frågade han om han skulle dit imorgon igen. Så skönt att han trivs nu. Även för Ida hade det gått bra.


Trötta barn och trött mamma kom hem. Vilade på soffan en stund och hade det mysigt. Sen brakade helvetet löst. Som sagt trött barn som vägrar lyssna. En massa grin och skrik. Kladd och vatten. Jag orkar inte!! Tillslut lyckades jag få dom på andra tankar en liten stund.


Vi åt middag efter mycket om och men. Sen fick dom godis. Som sedan åkte undan för dom vägrade lyssna för sjuttiohundrade gången. Suck!


Kvällen började äntligen närma sig. Anders kom hem från jobbet. Glada miner en stund. Vid åtta tiden tvingade vi båda i säng. Elias vägrade men tillslut slappnade även han av och somnade. Ja jag somnade också. Nu är jag lagomt trött. Dags för sängen för mig också snart. Samla kraft till morgon dagen.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards