johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 maj 2015

Syskonlek

Av Johanna Östlund - 14 maj 2015 19:35

Godmorgon alldeles för tidigt! När det är jobbigt att kliva upp brukar jag piggna på mig fort. Konstigt det där. Men precis så var det imorse. Ida fick skrika högt för att jag skulle komma och hämta henne. Mys i soffan innan vi startade dagen. Precis som det ska vara.


Morgonen gick fort. Vips var den nio och sen tio. Började för bereda dagens lunch medans Ida lekte. Stekt korv med ägg och potatis. Göttans! Sen for Ida och jag iväg. Syskonlek på schemat.


Barnen blev glada av att se varandra. En massa lek och bus. Fika och tacos. Utelek. Det är så himla roligt att se hur bra dom leker. Tänk vilka härliga band dom knyter - vänner för livet. Tack för idag!


Inte nog med det har vi mammor nått att se fram emot i slutet på sommaren. Vi ska till Ullared! En dröm ska gå i uppfyllelse. Den 25 augisti åker vi. Så himla roligt. Längtan är enorm.


Kvällen kom fort. Ida somnade i bilen och sov vidare här hemma. Jag gick ut och olja in altanen. Nu har jag hamnat vid tv:n men tror att jag ska ta en dusch. Sen ta det lugnt ett tag innan det blir sängen.


  

 
 
Ingen bild

Sara

14 maj 2015 19:59

Det känns nästan lite overkligt än! Vi får påminna varandra om att det faktiskt är sant och peppa järnet tills det är dags. Ska bli så kul! :D

Johanna Östlund

14 maj 2015 21:03

Ja jag vet. Det är väl inte förens vi packar väskan som man förstår. Absolut! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards