johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 8 maj 2015

Äntligen lite ljus

Av Johanna Östlund - 8 maj 2015 18:46

Dagar efter dagar med magsjuka. Man riktigt ser hur ens barn "försvinner". Fy farao! Äntligen kom lite ljus.


När jag kom hem på onsdagkväll efter jobbet såg jag ett vandrande spöke här hemma. Fy hur min älskade flicka såg ut. Ögonen var alldeles insjunkna, alldeles svart under ögonen och blåa läppar. Då kunde den här mamman inte vänta längre. Jag måsta få veta att allt såg bra ut. Ringer 1177 och egentligen tyckte dom nog inte att jag skulle åka in, men dom även dom blev nog lite oroad. Eftersom jag efter lite tajat fick mig en tid på akuten.


Mitt i natten for Ida och jag in till akuten. En skrikande Ida från start. Att ta blodprov var ingen hitt, som jag sedan inte ens fick veta resultatet på. Men doktorn som kollade på henne kunde konstatera att hon var inte helt uttorkad. Pjuh! Åka hem och fortsätta som vi gjort och kunde förvänta oss en vändning inom ett par dagar.


  

Igår var jag hemma med barnen. Ida kräktes några gånger under förmiddagen och bara några bajsblöjor under hela dagen. När hon slutade kräkas kom ett lyckorus. Äntligen!


Hon kom upp några gånger och lekte lego med Elias och mig. Det var inga långa stunder. Hon blev trött rätt fort. Elias och jag roade oss med att byta i sängarna, tvätta och göra lite rent här hemma. Han kladdade och gjorde sånt man inte får egentligen. Men ibland orkar man bara inte.


Efter maten hade jag en trött kille också. Som somnade på soffan. Anders kom hem. Vi var nog rätt trötta allihop. För vid halv tio sov vi hela bunten.


  


Halv sju roade Ida att pappa var borta. Ja gumman han har åkt på jobbet. Sova mera? Men icke. Hon och jag gick ner och la oss på soffan. Morgonmys! Hon fick festis. Inge vatten, hon hatar vätskeersättningen. Blä! Efter ett tag kom Elias ner och myste med oss.


Imorse var det inte en torr bajsblöja jag fick byta utan en kissblöja. Hurra! Glädjeskutt. Våran dag började i positivanda och fortsatte så. Ida var rätt pigg och fick i sig bra med vätska. Lekte med Elias och mig. Byggde lego även idag. Elias blev ju så glad när Anders ville bygga ihop allt hans lego.


Mitt i dagen när jag var hungrig och tog en macka ville Ida smaka. Hurra! Hon åt några bitar och ville ha mer. Ännu mer lek och pyssel blev det innan Sara och Edwin kom. Elias blev så himla glad. Och efter ett tag for dom.


Ida och jag myste. Efter ett tag somnade hon i soffan. Då kom även Anders hem. Jag for iväg lite snabbt för att fylla på de saker man vill ha hemma nu. Sånt som Ida vill äta och dricka. Allt var nästan slut nämligen. Sen har vi myst på här hemma. Lekt lite lego. Ätit mat. Ida fick i sig några potatisklyftor och en tredjedel av en snitzel.


Nu har Ida percis lagt sig. Trött tjej! Anders och jag ska nu kolla lite film och ta in lugnet. Så skönt att bara kunna sitta en kväll.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards