johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 april 2015

En lördag på bortaplan

Av Johanna Östlund - 11 april 2015 21:05

Lördag och helgen kom på riktigt. Även om jag skulle vilja haft en bättre start blev dagen i slutändan en fin dag.


Klockan två, mitt i natten, slog Ida upp ögonen och ville inte alls sova. Suck! Ja hon har såna dagar/nätter ibland. Gick ner och kollade film. Jag bäddade ner mig i soffan. Efter ett tag kröp Ida upp också och där somnade vi tills resten av familjen vaknade. En natt på soffan är ingen bra natt...


Vid sju tiden kom killarna upp. Soffmys. Sen började tjatet. Ska vi åka till mormor snart? När ska vi åka då? Varför kan vi inte åka nu? Morgonkaffe, vinka hejdå till Anders och sen gjorde vi oss i ordning. Efter nio någon gång var vi klara för att åka iväg. Nöjda och glada barn!


Strax före tio eller nått anlände vi till barnen mormor och morfar. Ett kärt återseende, som vanligt. Sen var det bara mormor som gällde, från båda barnens sida. Lekte inne tills graderna ute ökade lite. För att sedan gå ut. Så härligt i solen. Men varför ska det blåsa för? Barnen lekte, vi fikade och åt grillad korv, hjälpte morfar med veden, körde fyrhjuling, kollade där jag brukade leka när jag var liten.


Alldeles innan vi skulle packa in oss i bilen för att åka till gammelfarmor lyckades Ida ramla i ett litet krypin på huset gavelsida. Då lyckades hon få fyra stickor, någon gick väldigt djupt och var helt omöjlig att få ut. Hoppas dom lyckas ta sig ut själva och att det inte blir inflamerat.


Vi for iväg. Men Ida bara grina och var väldigt sur. Så hon la vi i vagnen så hon fick sova ett tag. Alldeles precis innan vi skulle åka blev hon på lite bättre hurmör. Lillgumman! Elias var det däremot fart på. Han var med moster Sofia, imponerades av min yngre kusiner, lekte lite med min faster (roligt hon pratar om pruttar och sånt Elias är helt insnöad på, kiss- och bajsåldern) och var allmänt nöjda hela tiden vi var där.


Runt halv sex satt vi i bilen på väg in till stan. Tanka och handla lite. Snälla och skötsamma barn, det gillas av mamman. När vi kom hem stannade barnen ute i väntan på Anders. Jag packade in allt som skulle vara i kylen lite snabbt. Sen blev mys, kvällsfika och film för barnen innan det blev sängen.


Nu är kvällen här! En trött mamma som vanligt. Jag håller tummarna för att barnen sover bra i natt och inte vaknar före sju. Jag behöver vila! Samla energi! En lugn kväll här som vanligt och sängen börja locka otroligt mycke. Bäst att vara förberedd...


                

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards