johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 7 april 2015

Hjälp jag är så trött

Av Johanna Östlund - 7 april 2015 21:10

Hujeda mig vad jag är trött! Ge mig helg och lite ledigt. NU helst nyss. Denna förmiddagsvecka kommer ta kål på mig. Nog för att man brukar vara trött, men inte så här. Antar att min dåliga startade kommer hålla i sig hela veckan. Suck!

Som vanligt, den här veckan, är det förmiddags jobb som gäller. Gick bättre idag än igår av förklarliga skäl. Mer sömn! Men ändå gick tiden otroligt segt. Låt klockan bli två så jag kan få åka hem.

Innan jag for hem var det tänkt att jag skulle lämna in min bil. Som dom säger; det man inte har i huvudet får man ha i bena. Hade helt glömt bort mina däck som skulle med. Det var bara att åka hem och hämta dom.

Så klart fick jag med en liten kille. Egentligen ville Ida med också. Men jag vägrar ta ut stolen och krångla bara för att hon skulle med. Lämnade bilen och fick en låne bil. Hm... En gammelfarmor passat. Men jag har i alla fall en bil så jag tar mig på jobbet imorgon. Sen får vi hoppas att bilen går som en klocka.

Innan vi for hem blev det en snabb sväng in på A&H. Skulle ha ett fleeceset till Ida. Men det fanns inte ett enda. Kanske får försöka sy ihop ett par byxor i alla fall.? Lite annat smått och gott blev det. Hittade fleecefodrade regnkläder till halva priset åt Ida. Topp till hösten.

Hem hem hem... Väl hemma blev det som vanligt. Mys, lek och film. En liten sväng ute. Klippte Elias hår. Men bara på sidorna. Vägrade mer. Och han får väl som han vill då. Var bara glad att jag fick köra klart håret på sidorna. Det var väldigt långt och ojämnt sen sist. Hoppas att det blev bättre. Sen la sig Ida och Elias och jag duschade. Lite mys innan det var dags för Elias att sova också.

Nu ligger jag i sängen och kommer somna snart. Trött trött trött. Hoppas på en piggare dag imorgon när jag ska vara själv med barnen på kvällen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards