johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 31 mars 2015

Tisdag

Av Johanna Östlund - 31 mars 2015 19:56

Tänka sig att vi kommit till sista Mars. Alltså är det bara jag eller. Men vart tar tiden vägen? Ett år går så fruktansvärt fort att han knappt hinner blinka. Vi får alltså lägga ännu en månad av år 2015 bakom oss.


Här hemma blev det tidig morgon, som vanligt. Nu vill jag ha sovmorgon och vakna på bra humör och känna mig pigg. Tack! Vi gick ner och myste i soffan någon timme. Innan det var dags att ta tag i dagen. Påklädning och frukost. Sen bar det av till dagis för lillskruttan.


Strax efter att jag kom hem åkte även Anders på jobbet. Helt själv några timmar. En rätt skön känsla idag. Jag försökte fixade i ordning en liten matlista. Noll fantasi. Sen blev det en liten handling så att vi klarar av att göra mat några dagar framöver.


När jag ändå var uppe i fart städade jag min bil invändigt. Behövligt! Vet inte ens om jag gjort det på den här?. Ren och fin blev den i alla fall. Lite bokläsning och vila hann jag med innan det var dags att hämta hem lillfröken igen. En trött tjej som inte hade vaknat från middagsluren. Men allt hade gått bra och hon hade vart pigg och glad.


Eftermiddagen rullade på. Försökte underhålla Ida som skulle åka till den ena och den andra. "Åka momo mamma". "Åka Vejin (Edwin) mamma. Vejin hemma". "Fajfar hem mamma. Åka fajfar". Men vi höll oss hemma och donade med lite av varje. Spelade musik. Ritade. Lekt inne i lekrummet. Kolla film.


Kvällen kom. Anders om hem och vi myste på här hemma. Nu har Ida precis lagt sig och somnar förhoppningsvis snart. Det är en trött mamma här hemma ikväll.


  
 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards