johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 30 mars 2015

Energi

Av Johanna Östlund - 30 mars 2015 19:51

Att behöva kliva upp halv sex på sin första lediga dag kändes inte alls bra. Det var en trött mamma som slog upp ögonen. Den alldeles personliga väckarklockan vägrade att ge med sig. Ner och bädda in oss i soffan framför film. Min favorit!

Klockan nio om än fortfarande trött tog jag tag i dagen. Gick runt och fick ingen ting gjort, för utom att slå igång en maskin med tvätt.

När vi äntligen var redo för dagen skulle Ida ut. Hon hade väntat länge nog. På med full mundering och så gick vi ut i det tråkiga vädret. Kallt, grått och trist. Ida lekte på och hade roligt. Jag ville helst av allt gå in igen. Kom sedan på att vi kunde åka med allt som skulle på återvinningen. Massa kartonger och skit! En snabbis till affären för att kunna göra dagens middag. Åå måste verkligen skärpa mig på den biten. Matlista och handla allt som behövs...

När vi kom hem igen blev det lunch. Korv med bröd. Ida var nöjd med det och åt två korvar. Sen blev det en middagstid. Som hon sov.

Jag hann med en hel del. Några fler maskiner tvätt. Ring och boka tid för service på min bil plus däckbyte och två nya däck. Städa och organiserade om lekrummet lite. Bort med några saker. Sen blev det lite golvyta att leka på. Ett snabbt race med damsugaren.

I samma veva som Ida vaknade kom Anders hem också. Ida och jag åt middag. Eller hon åt inge vidare. "Äckigt". Sen blev det en massa mys och lek.

Tiden försvann... Ett kvällsbad för lillfröken. Äntligen gillar hon det igen. Ingen brottningsmatch med en massa grin. Utan det gick enkelt och smidigt. Sen blev det hopp i säng. Godnatt min skatt.

Kvällen är här. Jag har sjunkit ner i soffan och pustar ut. Börjar känna mig trött efter en helt okej start på en ny vecka.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards