johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 27 mars 2015

Veckorna bara rullar iväg

Av Johanna Östlund - 27 mars 2015 21:16

Just för tillfället rullar veckorna bara iväg. Jag hinner inte riktigt med. Bra på ett sätt men inte lika bra på ett annat.

Slutet på Mars är här. Kan ni förstå? Vi ger oss snart ut i vår första vår-månad, om du frågar mig. Hur härligt är inte det? Ser fram emot det enormt mycke. Har vart ett litet mörker nu tycker jag. Trött och eländig.

Annars då? Jag har eftermiddagsvecka på jobbet. Vilket betyder att jag knappt är hemma. Vilket är enormt trist nu när det är mamna - vecka för prinsen. Men jag försöker. Lyckas och misslyckas.

Vi har lyckats samla på oss några glädje ämnen. Elias blir alltid lika glad när han slipper dagis. Så i måndags fick han vara med Lena, lycka. Även idag fixade jag så att han slapp. Dock mest för att det går magsjuka där. Men han blev överlycklig när han skulle få vara med moster Sofia och Wille. Vi har haft våra duster om just dagis. Han verkar inte trivas. Eller har jag fel? Jag blir galen. Jag hatar att lämna honom på ett ställe där han inte talar något gott om. Fast enligt fröknarna går det hur bra som helst. Och jag tror dom, men ändå. Idag klämde han ur sig att han skulle börja på Idas dagis. Vet inte vad vi ska göra?

Mitt i vecka kom solen på besök. Då tog vi en förmiddag ute. Härligt fast kallt ändå. Men barnen var nöjda och då är jag nöjd.

Igår fick vi hem ett lass med grus. Lite förändring på framsida kommer att ske. Liten bro av något slag och nytt grus. Det blir nog bra det.

Annars är jag sjukt less på allt som har med snoriga näsor och hosta att göra. Ge mig friska barn NU! Är det bara vi som får alla möjliga sjukdomar som hänger kvar i evigheter?

Men nu är det äntligen fredag. Bara två dagar kvar innan en veckas ledigt. Nu kör vi sista rycket!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards