johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

Ge mig ledigt

Av Johanna Östlund - 26 februari 2015 19:22

Torsdag och en extremt trött dag för min del. Ge mig ledigt! Nu helst nyss. Bara en dag kvar och sen ska jag njuta av min lediga helg innan mardröms veckan drar i gång. Heja heja!


Om jag tjatat om att vart trött dom andra dagarna var det inget i jämn förelse med hur trött jag var idag när klockan ringde. Nej fy tusan! Hela dagen har vart seg. Jag kämpade mig i alla fall upp. Försökte göra mig pigg och fick i mig lite frukost. Sen var det bara att åka på jobbet.


Väl där snurrade tiden på, som tur var. Jag kämpade mig helt enkelt igenom dagen. Bland annat med att internet shoppa! Blev några kläder från kappahl. Passa på medans det var tre för två på barnavdelningen. Ett par jogger jeans till Elias och Ida fick en kjol och topp, som jag tänkte hon kanske kan ha på dopet vi ska till i vår. Vips fick jag äntligen gå och duscha för att sedan åka hemåt.


Innan jag for hem blev det ett snabbt stopp på mio. Dom sa att våra stolar skulle komma igår och att dom skulle skicka sms så att vi visste. Hade inte hört nått, men svängde in för att kolla ändå. Ja! Ibland håller dom vad dom lovar. Vilket inte är särskilt ofta. Jag hade turen att stolarna var där och jag kunde ta med dom hem.


Vad vi gjorde när jag kom hem? Skruva stolar med tokiga ungar kring bena. Tillslut fick vi ihop dom. Fast en stol hade ett litet fabriksfel. Kunde inte skruva i en skruv, hålet satt lite fel. Aja det gick ändå och hoppas att den håller. Jag är så himla nöjd! Dom är så fina! Fast mycke vill ha mer. Nu vill jag ju ha ett nytt köksbord. Det får bli en annan gång...


Sen blev det en rätt sen middag. Lat middag men gott! Barnen fick chiken nuggets och vi vuxna åt vårrullar. Sen blev det mys i soffan. Trötta barn och en trött mamma. Strax före sju somnar Elias i min famn i soffan. Myspys! Dags att lägga barna kanske. Ida fick hoppa i säng först och sen bar jag upp en sovande Elias. Lugnt och skönt klockan sju hör inte till vanligheten.


Kvällen är här alltså! För min del blir det inte så mycke mer än att kolla på familjen annorlunda. Behöver sömn!!!


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards