johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 24 februari 2015

Borta dag

Av Johanna Östlund - 24 februari 2015 20:10

Idag blev det en riktigt borta dag för min del. Skönt ibland... Jag fick ju åka hem till mamma och vila. Hon leker med barnen, gör god mat och jag får helt enkelt göra det som faller in. Härligt!


04.10 ringde alarmet. Tjoho! Eller inte. Trött fast jag la mig tidigt igår. Typ halv nio, fast jag vaknade och gjorde mig natte klar. Gjorde mig i ordning och åt frukost. Sen brummade jag iväg. Rätt tidigt idag. Tur var väl det. Fy bubblan vad hal E4:an var. Fick en liten sladd när jag skulle ut på den.


Jobba jobba jobba. En snabb dag, men tråkig. Vi har en stororder. Alltså hade vi inte mer att göra än att ta ut pall och byta rullar. Det gick och vi körde nästan 100 pall. Vi fick till och med beröm idag. Körde en hel del pall igår också, runt 70 st. Jo visst var det roligt. Tror inte att jag hört att vi kört bra sedan jag började. Det tas hellre upp när man kör dåligt. Eller varför man inte kör fortare. Negativa saker alltså.


När jag slutade gick bilen till stan. Skulle hämta upp barnen på Anders jobb. Men innan hann jag kika i någon affär. Åkte till dollar och fyndade lite. Även inne på jysk blev det några fynd. Tillsist kikade jag en en sväng inne på leksaksaffären, inga fynd dock. Dags att åka!


Vi kom precis samtidigt. Perfekt! Flytta över barnen och sen for vi till Njutånger och mamma och pappa. Där blev vi hela eftermiddagen. En massa lek för barnen. Mat fick vi i magen. Vila för mig. Man blir lite trött efter ett förmiddagspass. Halv sju ville jag komma iväg hemåt. Elias var inte alls med på noterna. Han skulle stanna! Lite kvällsfika skulle han promt ha i alla fall innan vi åkte. Suck! Göra allt för att inte åka hem. Tillslut mutade jag lite. Är du vaken när vi kommer hem ska du få en överraskning. Funkar alltid! Men faktum var att jag köpte ett paket med blixten kinderägg.


Barnen somnade i bilen och var bara att bära in och lägga i sina sängar. Tjoho! En rätt glad mamma faktiskt. En lugn kväll! Jag packade upp allt jag köpt. Nu har jag hamnat i soffan. Som alltid under den här veckan är man rätt mör när kvällen kommer. Dessutom behöver jag x antal timmars sömn. Så jag tror faktiskt att det snart får bli natta för mig.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards