johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 20 februari 2015

Fredag

Av Johanna Östlund - 20 februari 2015 21:37

Fredag och helgen är här! Kan det bli bättre? Slutet på min ledigvecka närmar sig. Tråkigt! Men jag saknar min älskade prins så att det gör ont nu. Men samtidigt är jag rädd! Jag vill hämta honom nu, men vill inte ha magsjuka. Vi hoppas att allt är bra hemma hos dom nu, symtom fria från magsjuka och dom där 48 timmarna hinner gå innan söndag eftermiddag. Ett litet lyckorus!


Här hemma blev det morgon vid sju tiden. Jag och lillfröken gick ner. Det första hon såg var hennes presenter. Jag tror bestämt hon blev nöjd. En hello kitty mugg med sugrör och ett armband. Hon donade på där så det blev inte mycket mysmorgon i soffan idag. För sen måsta vi börja göra oss i ordning. Dagis för fröken idag.


Vi for iväg. Jag lämnade en glad tjej. Men en bra känsla for jag hem igen. Anders och jag tänkte passa på att åka in till stan helt själv. Först mio. Där beställde vi sex nya stolar, som kommer till veckan. Ååå i´m in love! Nej men det kommer nog bli bra. Fast visst blir man lite sugen ett helt nytt bord också. Eller så skulle jag försöka göra nått åt bordet vi har idag. Kanske slipa det och betsa eller nått. I en grå nyans? För nu när det är vit målat blir det snabbt slitet. Vi for på maxi och öb också. Innan vi for hemåt blev det mat på stan. En helt okej förmiddag om man säger så.


När vi kom hem hann jag tvätta bilen innan det var dags att hämta hem lillfröken. Fy bubblan hur den såg ut. Lite skit försvann i alla fall. Snart ser den lika ut som innan antar jag. Är det bara jag som vill ha sommar och värme eller? Nej men som sagt ett liten liten stund får den vara ren och fin i alla fall. Sen for jag och hämtade Ida på dagis. En trött gosig tjej! Hon hade nästan precis vaknat och satt i frökens knä. Hem vill hon på en gång, i vanliga fall måste man stanna minst tio minuter innan hon är färdig.


Eftermiddagen rullade på här hemma. Ida och jag blev trötta och låg på soffan och kollade på barnprogram några timmar. Jag till och med somnade en stund. Antar att det tär lite på en tvåbarnsmamma att fara iväg så där på en ålands resa. Framåt fem orkade vi börja på att göra någon nytta. Slängde i en tvätt och två till blev det också innan det var fullt på klädställningen. Lagade pannkakor tillsammans med Ida. Oj! Pannkakassmet lite här och var. Men Ida tyckte det var roligt.


Innan kvällen började för oss vuxna myste vi i soffan. Vid halv åtta la sig Ida. Trött tjej! Som la sig utan problem. Då blev det familjen annorlunda för mig. Som jag missade i torsdags kväll. Här sitter jag än. Men snart blir det nog sängen för min del. Börjar bli trött igen...


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards