johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 10 februari 2015

VABruari

Av Johanna Östlund - 10 februari 2015 20:32

Det blev VAB för mig idag. Vad är det dom brukar säga? VABruari? Jo det är kanske sant. Fast inte klagar jag. Rätt skönt med en liten "paus".


Här hemma blev det en konstig natt. Elias låg på soffan när jag kom hem igår och ville sova med oss när vi la oss. Det fick han såklart. Vill ha nära så man hör om det är nått. Men fy! Det var inte roligt. Så fort någon rörde sig rörde han också sig. Låg och sparkas. Av och på med täcke. Jag kunde inte alls slappna av för fem öre. Hurra! Slummrade väl till några gånger. När jag äntligen lyckats somna strax före två. Vad händer då? Jo en liten fröken med namn Ida vaknar och vägrar sova. Suck!!!!


Vi gick ner till soffa. Lite väl tidigt morgonmys klockan halv tre. Slummra till och vakna. Slummra till och vakna. Inte nog med det halv fem kommer Elias ner. Vill vara med mamma. Blev bråk om vem som skulle ligga bredvid mig. Och tillslut låg dom bredvid varandra. Åååå hjälp mig. Sen började Ida leka. Japp bra tid det klockan fem. Jag somnade och Elias somnade. Vaknade till och undrade vart Ida var. Då låg hon på golvet i lekrummet och sov. Min älskade tjej!


Sen började väl morgonen. Behöver jag säga att jag var trött? Det blev helt enkelt en lugn morgon och förmiddag i detta hus. Anders gjorde kaffe. Gott men föga att det hjälpte. Gjorde oss i ordning för dagen. Barnen lekte. Elias var lite si så där. Trött och halv hängig. Bra val att stanna hemma idag. Han hade inte orkat med att vara på dagis idag.


Klockan gick... Anders åkte på jobbet. Barnen och jag packade in oss i bilen. Halkade oss ut. Fy bubblan vad halt är det ute nu. Som tur är har det mesta smält bort på vägen. Förutom på små gatorna. Rena rama isgatan. Vi åkte till dagis. Ida fick gå på dagis fast vi blev hemma. Dom skulle ha kalas för henne och så. Hejdå gullhöna!


Elias och jag for mot stan. Frågade om han orkade med det. Det var faktiskt på hans begäran. Han var lite avundsjuk på Idas alla nya saker som hon fick i present. Ett set med pennor och några målarbilder med Jack och piraterna ville han också ha. Sa i förbi farten att det ordnar vi. Vi tog med oss lite pengar från när han fyllde år, som var öronmärkt till något nytt som han ville ha. Så han shoppade loss. Förutom pennorna blev det ett luigi gosedjur, turtles klämgubbar (som han inte fick köpa för Sara för att han hade för lite pengar, haha dom små liven!) och två nya blixten tröjor. Det var en trött och nöjd kille. Han hade absolut ingen lust att åka till "doktorn". Men jag hade en tid och det är bra om jag gör det eftersom de är några som haft livmodercancer i min familj. Ja det var alltså dags att ta cellprov. Hoppas hoppas att allt ser bra ut. Kanske inte mest optimala att ta med barnen på det. Men vad skulle jag göra? Varnade Elias att jag nog måsta ta av mig både byxor och trosor. Men hon som tog provet var väldigt professionell och gjorde ingen big deal av det hela.


Väl hemma var det en trött kille som somnade på soffan efter lite målning. Medans kunde jag dona lite här hemma och göra dagens middag. Vips var det dags att hämta hem Ida. Eller ja vi åkte lite tidigare och så drog jag en liten historia. Istället för dom tider hon hade fick hon tider dom får gå när man här hemma. Så imorgon blir det att kliva upp i tid för att skjutsa iväg lilldamen på dagis.


Våran eftermiddag har vart blandad. Elias piggnade på sig efter lite sömn, alvedon och hostmedicin. Barnen lekte lite, myste lite om vart annat. Middag åt vi också. Ida röde knappt maten, men hon hade väl nästan gått från mellisbordet när vi kom och hämtade henne, så jag förstår henne. Elias däremot slog på stort och åt upp allt jag lagt på tallriken. Hurra!


Kvällen kom och Anders kom hem från jobbet. Barnen fick sig ett bad. Rena och fina! Lite lek innan det var dags att gå till sängs. Ida fick börja och somnade utan problem. Man vet när det kommer gå smärt fritt. Då säger hon godnatt till allt och alla och springer till trappen. Elias ville leka en stund till. Men hade tydligen väldigt ont i magen. Provade bajsa, provade att äta, men det ville inte ge med sig. Så vi gick upp och la oss. Han somnade på två röda. Godnatt mina skatter!


En tidig kväll för den här mamman. Att båda barnen sover vid åtta hör inte till vanligheten. Men skönt är det. Jag har intagit soffan, som vanligt. Här stannar jag tills det är dags att gå till sängs.


      

 
 
Ingen bild

Sara

10 februari 2015 22:17

Haha joru, då var elaka Sara bestämd ;) Gounge! Hoppas han piggnar på sig fort!

Johanna Östlund

11 februari 2015 21:25

Haha! ? Idag har han vart mycke bättre. Ingen feber men lite hosta och snor.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards