johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 23 januari 2015

BVC & VAB

Av Johanna Östlund - 23 januari 2015 19:53

Godmorgon, har nästan inte sovit nått på hela natten, och jag vet inte ens vilken tid vi gick upp. Nej fy vilken natt! Redan igår när jag kom hem låg en täppt Ida och hostade "krupp"hosta. Suck! Redan då hade jag på känn att det inte skulle bli som planerat.


Jag hade inte ens somnat när Ida vaknar och tok grinar. Glömmer bort att hon måste andas genom munnen och kippar efter andan. Min älskade tjej! Vi packade med oss täcken och kuddar och la oss nere på soffan. Kollade film och sov omvart annat. Vid fem tiden kom Anders ner och då vaknade Ida för dagen. Sen han åkt var det mest bara grina och gnäll och då bestämde jag att vi blir hemma idag. Det var inte "min" tjej!


Förmiddagen försvann. Ida hade somnat på soffan och jag kunde göra mig i ordning, betala räkningar och förbereda oss. Jag hoppades innerligt att hon skulle vara så pass pigg att vi ändå kunde åka och vara med på Elias fyra-års kontroll. Det kunde vi! En godkänd kille! Han är 108,8 cm och väger 19,4 kg. Synen var det inget fel på heller. Sen fick han rita gubbar och visa lite mer vad han kunde. Stolt mamma över världens finaste kille!


Vi for sedan vidare för lite fika och lek hos Elias pappa. Ida fick verkligen spring i bena, men snoret rann, som i vissa fall gick åt det gröna hållet. Barnen lekte och hade roligt. Jag fick kaffe. Vi hann även få lite lunch i oss allihop. Tack så mycket för en mysig förmiddag.


Elias ville inte riktigt att vi skulle åka. Vi hade planerat in att åka till barnens mormor och morfar en sväng innan vi for hemåt. Då fick vi med oss honom dit. Glada barn! Barnen fick lite mer i magarna och en massa lek. När det var dags att åka hemåt och skjutsa hem Elias till pappa igen var det en kille som åter igen inte riktigt ville som vi ville. Han fick stanna några timmar till med världens bästa mormor. Hon skjutsade hem honom sen när hon skulle på jobbet. En bra lösning.


Vi åkte hem och hade en mindre glad Ida. Lite feber och en massa snor. Hon var svår flörtad. Men tillslut tinade hon upp och fick lite fredagsgodis. Glad tjej. Vips kom kvällen. Ida fick sig en liten klippning av luggen. Det fick bli så. Även fast jag är lite kluven i just den frågan. Hon kunde knappt se nått och jodå rätt hyffsat blev det. Sen var det dags att sova för min älsklings gumma. Godnatt min skatt!


Kvällen är här. Ett bad med senaste beck filmen blir det i detta hem. Och sen tagga för en jobb helg. Lite förvirrad, men det ska nog gå.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards