johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 18 januari 2015

En härlig hemma dag

Av Johanna Östlund - 18 januari 2015 20:00

Vilken härlig helg vi haft. Gjort det som flugit oss in. Myst och haft roligt. Inga ledsna miner. Inga bråk. Helt perfekt om andra ord! Jag vill ha mer mer...


Gordmorgon halv sju. Gäsp! Men barnen får som dom vill och vi går ner. Dom är inte direkt sugna på morgonmys i soffan. Efter bara en stund är dom uppe och springer. Pyssla ska dom göra. Plockar fram pennor och papper och går och lägger mig igen. När jag vaknar till liv vid åtta har dom gjort gudomligt fina teckningar och Elias har gjort lite annat pyssel som en telefon och sånt. Så duktigta så!


Medans jag dricker morgonkaffe, klär på mig och sminkar mig leker dom snällt tillsammans mamma, pappa och barn. En lek som dom ofta leker här hemma. Sen vinkade vi hejdå till Anders som for på jobbet. Och jag bestämde sedan att vi skulle på affären. Elias had bestämt att vi skulle äta köttbullar med potatismos, sås och lingonsylt. Hade inte riktigt allt hemma, så en snabbis till affären fick det bli. Barnen skötte sig bra och vi var snabbt hemma igen.


Medans vi hade kläderna på oss bestämde vi oss för att vara en ute en stund. Men först stog barnen i hallen och molade bullar som vi köpt medans jag plockade upp allt vi köpt. Sen plockade vi fram pulkorna. Synd bara att dom grusat så mycke på våran väg. Vi gick en bit dit Anders berättat att dom brukar åka pulka. Så där åker vi några gånger innan jag är helt slut. Ida grinar för hon inte får åka på Elias pulka med ratt. Då liksom tappar man tålamodet och går hem och in istället. Men en trevlig, mysig och härlig stund ute fick vi.


När vi kom in ville Elias gå upp och spela. Han och Ida la sig i hans säng. Hon kollade och han spelade. Jag började på med maten. Medans potatis kokade passade jag på att dammsuga och torka golven. Rent och fint igen. Anatar att det inte kommer komma fram någon dammsugare nästa vecka. Brukar liksom inte hinna med det när jag jobbar eftermiddag. Maten blev klar och barnen kom ner. En sen lunch/middag blev det idag. Ibland blir det så.


Anders kom hem i samma veva också. Vi blev trötta efter maten. Kollade lite barnprogram. Men Ida blev bara surare och surare. Dags att sova sen middag. Elias och jag la oss i soffan och myste. Även han somnade och jag. Skönt att samla batterierna.


Sen hann vi inte mycke mer... Mer än att dricka en kopp kaffe och leka en stund. Sen kom Elias pappas familj. En glad Ida som fick en kompis. Dom lekte och grejade. Elias och Mattias gick upp och spelade. Tror Ida hade väldigt roligt. När det väl blev dags att åka ville inte riktigt Elias åka. Men tillslut går det bra och jag tror absolut att han vill dit även fast det blir så här ibland. Jag fick i alla fall en massa pussar innan han for. En nöjd mamma!


Vi har myst i soffan sen dess. Härlig kväll. Ida la sig men vaknade eller om hon inte hann somna. Hon är i alla fall nere och röjer nu. Men snart får hon lov att lägga sig. Men först ska hon få måla naglarna som jag lovat. Annars blir hon nog sur. Mysig och härlig kväll...


                  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards