johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 17 januari 2015

En bra lördag

Av Johanna Östlund - 17 januari 2015 19:37

Godmorgon lördag och ledighet. Fast nog hade den här mamman kunna sova någon timme till. Men Ida var bestämd på sin sak och tyckte att det var ganska lämpligt att kliva upp klockan sju. Som tur var gick jag i säng tidigt igår och kände mig rätt pigg ändå. Vi gick ner och startade tv:n och morgonmyset. En stund senare kom en grinande Elias ner. Han trodde nog att jag hade åkt på jobbet. Men så var det ju inte och ingen blev gladare än Elias. "Å mamma jag tordde du var borta". Min älskade kille!


En lugn start om andra ord. Vi myste i soffan. Jag fixade kaffe och under tiden jag väntade plockade jag i och ur diskmaskinen. Startade en maskin med tvätt. Tänkte få lite gjort idag. Nu när man orkar. Sen satte jag mig ner i soffan igen men min älskade familj. Kaffe och gosiga barn!


När klockan närmade sig halv tio for Anders på jobbet. Hejdå! Vi bestämde oss för att åka till barnens mormor och morfar. Elias sa i bilen på vägen hem igår att han saknade dom så mycket och att det var länge sen han träffade dom. Så självklart åkte vi dit. Vi väntade tills tvätten var klar men sen for vi på barnens begäran.


Lite halv taskig väg men det gick. Suck för dessa vägar alltså. När vi kom fram hade vi bestämt oss för att vara ute och åka pulka och snowracer. Först skulle Ida inte gå ut. Men när hon väl förstog vad vi skulle göra sken hon upp. Som barnen njöt och hade roligt. Vi gick upp och ner för backarna. Elias åkte själv och blev mega stolt. En skön timme utomhus blev det.


När vi kom in blev det fika. En värmade kopp kaffe satt inte helt fel. Sen lekte barnen snällt. Elias och mormor gjorde koja och låg där och kollade på kinder ägg. Ida lekte med alla leksaker eller satt med mig i soffan. En tidig middag fick vi i oss också innan vi for hemåt igen.


Brum brum. Halv fyra var vi hemma igen. Vi hade pratat om att fixa i lekrummet. Jag tog på ig att göra det. Städa och flytta lite saker. Och nog vart det bättre än innan. Kan i och för sig bero på att det blev städat. Aja som sagt det blev städat i alla fall. Sen lekte barnen med lite allt möjligt. Vips hade klockan gått. Det blev ett bad för barnen. Rena och fina dom också. Ett rejält kvällsfika blev det eftersom vi åt middag så tidigt. Sen var det dags för lillgumman att sova.


Vi andra myste i soffan. Elias kollade kinder ägg på min telefon. Jag kollade på tv:n. Anders kollade på någon serie på datorn. Vi satt i alla fall i samma rum allihop. Nu är det lite spel för Elias och mig och sen ska han sova. Sen ska jag ha en lugn kväll.


            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards