johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

Ny vecka

Av Johanna Östlund - 12 januari 2015 19:57

Ännu en vecka drar igång. Måndag igen. Jag fattar verkligen inte? Hur kan tiden gå så snabbt? Vi är redan i mitten på januari. Alltså kommer februari och snart. Vi får en två åring och en tjugosex åring i den här familjen. Alltså är det bara jag som tycker det är lite hemskt? Fattar ni 26 år. Fyra år till 30. Tror jag snart börjar få en liten 30 års kris. Vi ger oss snart in i en fantastiskt tid... Närmare våren, sommaren och allt sånt där roligt.


Måndag morgon och jag börjar jobba klockan sex. Hurra! Eller inte. Drygt att åka. Just nu önskar jag att jag bodde minst en kvart närmare jobbet. Fy vad jag hatar vintern när den är som sämst. Det finns alltid i mina tankar och ska vi göra nått ska det ske inom en snar framtid. Vi måste helt enkelt annars funkar inte de praktiska.


Mot jobbet. Anders och barnen var också vaken. Anders åkte väl en timme efter mig eller nått. Då kom Lena hit och var med barnen hela dagen tills Anders kom hem från jobbet. För mig gick allt bra förutom hemresan. Fy fan vilken jävla snörök. Att se en meter framför bilen är inge roligt. Ändå ska långtradare köra om och hålla på. Blä!


Väl hemma hade det börjat snöa. Som om det vi fick i lördags och igår inte räckte? Mer än väl om du frågar mig. Ge oss minus grader och solsken, då blir jag glad. Och vädergudarna nu räcker det med snö. Inge varmt väder vill vi ha heller förens våren är här och snön ska försvinna. Ge oss en fin vinter nu!


Barnen blev glad när jag kom hem. Alltid lika roligt! Som jag älskar er mina fina ungar. Anders och Elias påbörjade projekt få upp Elias tv på väggen. Efter några svordommar kom den äntligen upp. En nöjd kille. Mitt i allt kom Anders föräldrar för att fira Elias en dag sent. Dom jobbade igår och kunde inte komma när vi hade kalas igår. Han blev nöjd över presenterna. En bok och ett spel. Lite svårt men han var duktig. Sen gicktre nöjda upp och spelade mario. Medans jag fick slita ute. Jag tog tillfälle i akt och gick ut och skottade. En skön tid helt ensam. Skiftbyte. Min tur att mysa med barnen uppe på Elias rum och spela. Jag var duktig och vann och låste upp fler banor. En klapp på axeln. Med tanke på att jag verkligen är dålig.


Kvällen kom. Dags för barnen att lägga sig. Imorgon är det vardag. Dagis och jobb för hela familjen. Upp tidigt. Längtar inte men så får det bli. Ida la sig utan problem. Vi andra tre myste ner oss i Elias säng och kollade på frost. Bra med tv! Synd bara att vi inte kunde koppla in dvd:n. Men det fungerar lika bra med usb-minne.


Ensam tid för oss vuxna. Men vi blir nog inte så lång livade ikväll heller. Upp före tuppen, som sagt.

        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards