johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 18 december 2014

Äntligen är moster hemma

Av Johanna Östlund - 18 december 2014 20:49

Torsdag och dagen D för en visse herre i detta hus. Dagen då hans älskade moster kommer hem efter flera flera månader i utlandet. Hurra!


Vi började dagen vid sex tiden. Ida verkar tycka att det är en bra tid att kliva upp. Idag var det ju min tur, urk! Fast vi fick en chock när vi kom ner. KALLT! Igång med en brasa. En rätt härlig start på dagen om du frågar mig. En sprakande brasa, som dock gjorde att jag inte kunde lägga mig och slummra en stund, gosiga barn och tända ljus. Elias kom ner strax efter oss också. Myspys!


Klockan åtta var det fullfart på barnen. Lek. Skratt. Bråka. Elias visste så klart att idag skulle han få åka till mormor och sova. Såklart att han ska det när moster kommer hem! Strax efter åtta stog två ryggsäckar packade och bara väntade och väntade.


En dag med evig väntan. Vet inte hur många gånger Elias frågat om det snart är dags att åka. Vi har försökt fördrivit tiden på bästa sätt. Ett bad för båda barnen. "Nu är jag ren så att jag får sova bredvid moster mamma". Sötunge! Lek. Mys i soffan framför diverse barnprogram. Rita. Varit ute och lekt i snön som kom i natt.


Vid fyra kunde han bara inte vänta längre. Att höra rösterna och vet ungefär vilken tid vi skulle åka. En timmes väntan, den gick oförskämt bra tycker jag. Sen for vi. Vi hade några ärenden att uträtta först. En sväng in på A&H blev det. Köpte ett gäng ramar till korten som förhoppningsvis kommer snart. Barnen fick en varsin sak. Att jag aldrig, nästan i alla fall, kan säga nej. Jag fick med mig två tröjor hem. Ett linne och en kofta för 50 kronor, bra pris. Sen tankade vi bilen lite snabbt innan vi äntligen kom till mormor och morfar.


Lite väntan, vi kom lite före dom. Ida är mycke för mormor nu. Säger mormor flera gånger per dag. Under tiden vi väntade sa hon mormor flera flera gånger. Lillgumman. Glädjen när dom äntligen kom. Elias blev glad över att se moster och Ida blev glad att se mormor. Mina trollungar!


Ida och jag stannade ett tag. Prata med moster, se vad hon köpt och umgås med alla. Strax innan åtta var det dags att fara hemåt. En trött tjej som somnade i bilen. Turligt nog somnade hon om när jag tog in henne. Ensam kväll för den här mamma. Rätt skönt faktiskt.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards