johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 11 december 2014

Lite nytt och en lång dag

Av Johanna Östlund - 11 december 2014 00:00

Onsdag, mitten på veckan. Heja heja! Är det bara jag som längtar tills måndag morgon eller? Ge mig!


Godmorgon utan sovmorgon, igen! Ännu en nitlott och idag var jag riktigt trött. Tog evigheter innan jag vaknade till liv. Känns att vi kommit till några långa och trötta dagar nu. Blä! Ida var gosig och då går det bra.


Tillslut ville hon ha frukost och jag behövde nog en koppkaffe för att vakna till liv. Där vinkade vi hejdå till pappan som skulle prata med sin lärer i matte B. Vi fick någon timme för oss själva. Det blev ett morgon bad för min flicka. Lite lek och sen kom ju pappa. Kom precis i lagom tid till lunchen. Sen fick jag tummen ur och fixade i köket. Tog ur diskmaskinen som precis blivit klar och fyllde den igen. Hängde tvätt. Slädade undan på bänken som har en tendens att få diverse saker på sig som inte ska vara där. Ida lekte i lekrummet och jag passade då på att städa där inne lite. Hur kan dom ha så många leksaker som ligger överallt?


Vips hade klockan gått och det var dags att åka på jobbet. Dag tre av sju, eller egentligen sex, då jag är ledig på lördag. Nu kommer två tre tuffa dagar. Så brukar det alltid vara. Jovisst! Stog klockan stilla? Hade vi jobbat över? Men nej den gick precis lika som igår, fast tiden kändes betydligt längre. Under den tråkiga stunden klickade jag hem lite nytt i vitt och helt underbart. Längtar tills de kommer! Hoppas på till veckan. Sen hux flux började jag känna av min visdomstand. Va? Ibland brukar de kunna ömma, men absolut inte så här som jag kände idag. Kände mig alldeles uppsvälld och fick svårt att svälja. Såklart ömmade. Som tur var gick det absolut ondaste och svullnad ner innan jag skulle åka hemåt. Hann tänka tusen tankar, håller tummarna för att inget av det måste göras.


Nu har jag kommit hem. Ätit en julskinemacka, som min älskling fixat i ordning idag. Så gott! Julkänslor! Nej nu är det nog dags att hoppa i sängen. En dag imorgon också. Inte vilken dag som helst. Min älskade Anders fyller år. Det blir nog tårta och paket på förmiddagen och sen skulle hans föräldrar komma på kvällen, men då jobbar ju jag. Ida och jag måste smyga upp och fixa i ordning en god tårta och ta fram paketen och gratta världens bästa.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards