johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 5 december 2014

Helg

Av Johanna Östlund - 5 december 2014 19:52

Fredag och äntligen helg! Som jag längtat.


Godmorgon kvart över fyra. En tröttis! Men det var bara att kliva upp och göra sig i ordning. En sista dag på jobbet den här veckan. Innan jag for kom Anders upp, han som inte kan smyga. Så Ida vaknade såklart! Vad gjorde det mig? Inget jag skulle ju iväg.


På jobbet var det lugnt. Min maskin stog idag för några åtgärder. Så slö man blir! Inget att göra och då kommer in på internets farliga sidor. Men nu är jag i alla fall klar med Elias presenter. Råkade köpa en ny cykel åt honom. Tror även att jag är klar med Idas presenter. Det blev en sparkcykel med tre hjul åt henne. Sen har jag några till paket som är på väg hem, då det var bra rea på en massa saker. Sen har jag ett lager uppe i mitt gömställe. Känns bra att vara klar! Nu ska jag försöka ignorera alla fina och bra saker som kommer på mailen. Hur som haver... Tiden rullade på och det var dags för oss att köra igång. Med monster ark! Det gick ändå bra, tills det var dags att åka hem, då stannade maskinen hela tiden.


Började med att hämta Elias på dagis. Hans dag hade vart rätt bra. Dock hade hans bästa kompis sagt att Elias inte fick vara med och leka. Dessa ungar alltså! Det var så förut också, men då bytte den tjej, som vi trodde var "boven", dagis. Nu är det dags igen och då drar jag slutsatsen att det verkar vara hans bästa kompis på dagis som är "boven". Vi får se hur allt utvecklas. Min älskade kille!


Sen åkte vi lite snabbt till affären. Fredagsgodis och kattmat. Elias skulle ha allt, men någon måtta får det vara. En egen godispåse blev det tillsist. När vi var klar for vi hemåt och mot Idas dagis. En glad tjej som inte alls ville åka hemåt. Pratade lite med fröken och en annan mamma. Efter en kvart fick jag med mig barnen hem.


Väl hemma plockade vi in allt. Barnen satte sig vid tv:n och jag började med maten. Snabb och enkel. Schnitzel med potatiskroketter och bea. Gott och barnen åt riktigt bra faktiskt. Sen var det dags för fredagsmys! Elias tog fram sin godispåse och Ida fick en skål med godis. Förra helgen fick hon prova "riktiga" godisar av min kusin. Nu dissar hon fett chokladen hon är van att få när det vankas godis. Liten börjar bli stor!


Vi hade en mysig eftermiddag/kväll. Barnen lekte snällt tillsammans. Kollade tv. Vi avslutade dagen med ett bad. Nöjda och glada barn. Efter lite avslutande tv fick Ida gå till sängs. En trött men glad tjej. Elias har lekt själv. Jag har tvättat, målat naglarna och plockat här hemma.


Snart hoppas jag att Elias vill lägga sig. Drygt att han somnar i bilen efter dagis. Då blir allt för pigg och lägga sig i tid. Men vad ska man göra? Hoppas på en liten kväll ensam och sen blir det sängen och vara pigg inför morgondagen.


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards