johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 20 november 2014

VAB - torsdag

Av Johanna Östlund - 20 november 2014 20:03

Godmorgon halv nio! Va? Jo det är sant. Vi vaknade halv nio idag. Ja jisses. Pigga och glada barn. Så mycke morgonmys blev det inte idag. Mer än halva morgonen var redan borta. Kaffe blev det åt mamman och barnen lekte hyffsat bra tillsammans. Alltid något lite små tjafs. Syskonkärlek?


På förmiddagen, efter att Anders åkt på jobbet, for vi till stan. En snabb sväng på ica maxi. Jag skulle ha julblommor. Lite annat smått och gott blev det. Bland annat en vit bock. När vi alla var nöjda for vi vidare, mot mormor och morfar. Som barnen saknat dom! Ida har nämnt mormor varje dag i en veckas tid. Ibland har hon till och med hämtat skona. Tänk så stor betydelse dessa människor har för oss.


Som sagt idag vabbade jag för första gången i mitt liv. Jag menar hur stor chans är det att man klarar sig ifrån det på fyra år liksom. Ida har vart krasslig och i förrgår blev det allt sämre, bara pang tjong så där. Vi bestämde att hon fick stanna hemma från dagis idag. Jag tackade inte nej till en "ledig" dag så här mitt i veckan. Elias blev överlycklig. Han har vart lite ledsen över dagis. Även fast det har gått bra att lämna honom och haft roligt när Anders kommit och hämtat honom. Istället för jobb och dagis blev det alltså ett besök hos mormor och morfar.


Barnen blev överlycklig att se mormor. Det kramades! Sen var allt som vanligt igen. Tänk att två veckor kan vara så lång tid? Barnen fick fina presenter från utlandet som dom blev glada för. Elias fick en blixten mugg och en box med godis. Ida fick ett diadem som blinkade och en väska med hello kitty. Glada barn! Jag fick en bodylotion som luktade gudomligt. Tack så mycket! Vi har lekt, fikat, myst, ätit middag och haft en trevlig eftermiddag.


Halv fem for vi hemåt. Två trötta barn som somnade i bilen. Strax efter att vi kommit hem kom även Anders hem. Lite lek innan det var dags för Ida att lägga sig. Som var svår nattad. Eller ja hon var vaken men inte ledsen. Nyss somnade hon. Sen vi kom hem smackade jag upp julen här hemma. Ljustakar, stjärnor, tomtar, julblommor, julgardiner och en underbar känsla. Fattas nått i vardagsrumsfönstrena. Får kika på det till veckan.


Snart är det dags för Elias att lägga sig också. En lugn kväll till mamman. Ge mig, tack!


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Skapa flashcards