johanna--ostlund

Direktlänk till inlägg 14 november 2014

Äntligen helg!

Av Johanna Östlund - 14 november 2014 22:23

Äntligen kom fredagen! Äntligen kom helgen!


Denna morgon var precis som alla andra den här veckan. Upp före tuppen. Just idag hade jag gjort vad som helst för att få kura in mig i täcket och sova vidare. Men... Plikten kallade. Kliva upp, göra sig i ordning och åka på jobbet. På jobbet gick allt bra. Tiden rullade på bra. Men vid tolv hände nått. Stog klockan stilla eller? Fy vad tiden gick segt.


Äntligen blev klockan två och det var dags att åka hemåt. Som vanligt kom min älskling tjej till dörren och sa "hej mamma". Det värmer. Dom skulle precis äta när jag kom hem. Jag kunde lungt packa in en massa kartonger och en sopsäck med kläder i bilen. Sen for vi och slängde alllt på återvinningen och tog oss en tur till affären.


Fick mycke gjort på tidiga eftermiddagen och sena eftermiddagen spenderade vi i soffan. Filmmys, bamse och tjuvstaden. En riktigt hit enligt Ida, "base". Vi hängde i vardagsrummet tills det var dags för Ida att sova. Hon höll ut ända till strax efter sju idag, rätt sent för att vara Ida. Hoppas på sovmorgon imorgon.!


När Ida sov hängde jag tvätt och slog in julklappar. Nu är barnen julklappar klara och inslagna. Skön känsla. En massa julkänslor sköljde över mig. Bara just därför åkte ljusstaken fram i vårt sovrumsfönster. Mys pys! Till veckan får nog resten åka fram. Ge mig mys och frid, längtan och förväntan. Jag bara ölskar december månad!


En kvällsmacka med ägg får avsluta den här dagen. Man blir rätt mör av att kliva upp kvart över fyra fem dagar. För jag antar att det kommer en morgondag också.


      

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Östlund - 8 april 2020 23:59

Dagar och veckor går... Vi försöker tappert få ihop vardagen så att den ska funka för oss alla. VAB, jobb och skola. Ja för våran snormaja fortsätter att snora. Nu har hon snart vart hemma från dagis i fyra veckor. Jag tycker att vi borde se en förbä...

Av Johanna Östlund - 21 mars 2020 22:38

Det där coronaviruset börjar ta över min vardag. Är det bara jag som känner så? Även om man inte vill.... Det var som att vända på en hand. En vecka gick det hur bra som helst att vara lite snorig och hostig. Till att folk kollar snett på en om ma...

Av Johanna Östlund - 9 mars 2020 21:48

Dagar och tydligen veckorna bara rusar iväg här hemma. Ja livet rullar liksom på och anpassas väldigt mycket efter hur man jobbar. Och nu är jag äntligen ledig, igen! Här hemma avlöser olika sjukdomar varandra tycker jag. Och värst drabbad är Agne...

Av Johanna Östlund - 16 februari 2020 21:49

Söndag och helgen lider mot sitt slut. Ja tänk så fort en helg kan gå när man är ledig. Nu är det bara att ladda upp för jobb och lite mer jobb. Drygt bara att jobba två helger på rad nu. Men men det går det också. Snart snart är jag ledig igen... ...

Av Johanna Östlund - 10 februari 2020 13:44

Har vabruari kommit även till er? Här hemma har ett elakt virus tagit våran älskade Agnes. Ja hualigen 40 graders feber och en massa snor och hosta på det. Som att inte det vore nog har hon även haft lite krupp hosta och nässelutslag. Men peppar pepp...

Min prins

 

Min prinsessa

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards